10 projek DIY yang menggunakan semula botol kaca lama anda

Di sesetengah bandar, botol kaca kitar semula tidak semudah yang anda fikirkan. Malah, beberapa botol itu berakhir di tapak pelupusan sampah.

Tetapi bukannya mengecewakan mengenai masalah itu, dapatkan kreatif dengan mengubahnya menjadi projek DIY pintar. Berikut adalah 10 idea untuk memulakan anda.

1. Pusat pasu bunga

Botol soda yang digunakan mendapatkan kehidupan baru di bahagian tengah desa ini. (Foto: Shanty2Chic)

Jazz naik meja makan anda dengan papan kayu 1 inci x 6 inci dan botol kaca soda lama. Bina tengah dengan membina bentuk segi empat tepat dengan kayu anda dan gerudi lubang ke dalam bahagian atas untuk membuat ruang untuk batang bunga. Dapatkan bagaimana cara di Shanty-2-Chic.

2. candelier botol yang berwarna-warni

Cahayalah bilik anda dengan menggunakan semula wain botol lama. (Foto: Mod Podge Rocks)

Potong botol wain anda menggunakan pemotong botol (terdapat banyak jenis di Amazon untuk dipilih), kemudian pasir tepi bawah botol anda untuk membuat ia licin. Kemudian catilah botol anda dengan Cat Warna Push Sheer Mod. Sekali kering, pasang kit lampu loket. Dapatkan bagaimana cara di Mod Podge Rocks.

3. Pasu bunga dicat

Buat bunga anda lebih banyak lagi dalam botol yang dicat ini. (Foto: The Girls Sits)

Tambahkan beberapa warna pada hiasan rumah anda dengan lukisan vas bunga. Apa yang perlu anda lakukan ialah tuangkan beberapa sudu cat ke dalam botol anda dan kemudian cat cat di sekitar supaya ia meliputi bahagian dalam botol. Kemudian putar botol anda terbalik untuk kering dan biarkan cat lebih berlebihan untuk menetes. Sekali kering, anda boleh meletakkan bunga segar anda di dalamnya. Dapatkan cara untuk di Girls Sits.

4. Botol

Pokok botol tidak akan menghasilkan sebarang botol anggur baru untuk anda nikmati, tetapi ia akan kelihatan licik dan sejuk di halaman anda. (Foto: Mencipta Semula Perkara Percuma Yang Hebat)

Beli rod keluli dari kedai bekalan keluli tempatan dan dekorasi dengan pelbagai botol wain berwarna. Dapatkan cara-cara untuk Mencipta Perkara-perkara Percuma Yang Benar-benar Hebat. Tidak pasti bagaimana untuk bekerja dengan keluli? Beli sebotol sebotol daripada kedai Etsy Big Country Iron Works.

5. Botol obor Tiki

Cahayakan parti koktel luaran anda dengan obor tiki botol minuman keras ini. (Foto: Gula dan Pesona)

Isikan botol minuman keras kosong separuh dengan air dan selebihnya dengan cecair tiki. Basahkan sumbu anda ke dalam cecair obor tiki dan letakkan di dalam botol. Langkah seterusnya ialah menyalakannya. Ia adalah tambahan sempurna untuk parti belakang rumah. Dapatkan cara untuk gula dan Pesona.

6. lampu botol wain Rainbow

Parti-parti taman menikmati suasana yang berwarna-warni dengan lentera-lilin ini. (Foto: Save By Love Creations)

Potong botol anda menggunakan pemotong botol dan kemudian catnya dengan pelangi warna. Sebaik sahaja mereka kering, hanya menyalakan lampu teh dan letakkan botol kaca di atas untuk hiasan ringkas. Dapatkan cara caranya untuk Simpan Dengan Ciptaan Cinta.

7. Lilin dalam botol wain yang dipotong

Sesetengah lilin wangi dan sumbu di bahagian bawah potong botol akan menyalakan bilik anda. (Foto: Greens yang Indah)

Menggunakan pemotong botol, potong botol anggur anda separuh. Kemudian isikan dengan lilin soya cair dan wicks kayu. Jika anda seorang lelaki wangian, pastikan anda menambah beberapa minyak pati untuk membuat bau rumah anda enak apabila anda menyalakannya. Dapatkan cara untuk di Greens yang Indah.

8. Penyuap Hummingbird

Pengumpan hummingbird ini adalah projek DIY yang mudah-angin. (Foto: The Dog Chilly)

Tarik seekor burung liar ke halaman anda dengan feeder burung DIY ini. Hanya balut botol anda dengan wayar, isi dengan nektar dan segel dengan penyumbat suapan penyu. Dapatkan caranya di The Dog Chilly.

9. Menenangkan botol

Botol kecil ini menenangkan kanak-kanak dan orang dewasa sama. (Foto: Lemon Lime Adventures)

Adakah sukar bagi anda untuk mengambil sedikit masa untuk bernafas dan tenang? DIY ini hebat untuk kanak-kanak dan orang dewasa. Apa yang anda lakukan ialah mengisi balang kaca dengan perhiasan, gam dan air. Idea ini adalah untuk menggegarkan botol dan sebagai glitter perlahan jatuh ke bawah balang, anda mengambil banyak nafas dalam yang anda perlukan untuk menyelesaikan emosi anda pada masa yang sama. Dapatkan cara-cara di Lemon Lime Adventures.

10. Minum botol sabun anda sendiri

Berikan botol sabun anda sedikit gaya tambahan dengan etsa cepat. (Foto: The Six Six Fix)

Mengubah susu lama, wain atau botol minyak zaitun ke dalam botol sabun dan menambah elemen reka bentuk tambahan dengan menampakkannya. Melekat pelekat surat pada kaca anda dan kemudian gunakan krim etsa atas surat anda, bilas dan viola - projek anda selesai! Dapatkan bagaimana cara di The Six Six Fix.

Artikel Berkaitan