11 perkara yang perlu dilakukan dengan abu dibakar

Semakin ramai orang memilih untuk hidup di luar kotak, mereka memilih untuk mati dengan cara itu juga - lebih suka pembakaran mayat di atas peti mati dengan upacara dari tradisi hingga ke dunia ini (harfiah). Sekiranya anda memilih untuk dikebumikan atau orang yang anda sayangi mahu dikebumikan, sudah tiba masanya untuk mempertimbangkan langkah seterusnya dalam rancangan itu. Apa yang akan kamu lakukan dengan abu yang dibakar itu?

Berikut ialah 11 pilihan untuk dipertimbangkan (dan yang anda sepatutnya melangkau):

1. Menyebarkannya. Satu pilihan popular adalah menyebarkan abu yang tersayang di tempat di mana orang itu suka: hutan, lautan atau di rumah mereka. Sekiranya anda memilih untuk pergi ke laluan ini, sila ambil perhatian bahawa sesetengah tempat, seperti taman negara, memerlukan permit untuk menghamburkan abu. Lihat juga nasihat sage dari Tré Miller Rodríguez dalam pos blognya, "The 9 Things No One Tells You Mengenai Scattering Ashes, " yang termasuk nuggets yang membantu seperti "Berdiri di atas." Mendapat abu di mata anda atau terikat pada lip gloss anda bukan apa yang anda mahu ingat mengenai upacara ini. "

2. Bury / inter. Pilihan pengebumian adalah baik untuk mereka yang ingin pergi ke laluan pembakaran mayat tetapi masih ingin mempunyai tempat istimewa untuk dikunjungi. Ini juga satu-satunya pilihan untuk abu dibakar oleh pihak Gereja Katolik. Vatican baru-baru ini mengeluarkan kenyataan yang mengingatkan umat Katolik bahawa abu-abu orang mati harus disimpan di "tempat suci" seperti perkuburan atau columbarium (yang seperti makam, tetapi untuk kuburan pembakaran) dan tidak disimpan di rumah atau bertaburan di tanah yang tidak suci .

3. Simpan mereka di rumah . Sekiranya anda bukan Katolik, dan anda tidak merasakan keperluan untuk mencerobohi orang yang anda sayangi di tempat yang istimewa, anda mungkin ingin menyimpan kubur pembakaran di rumah. Anda boleh membeli gelas yang indah di mana untuk menyimpan jenazah anda yang tersayang. Jika tidak ada yang lain, pergi laluan ini memberi anda masa untuk berfikir tentang pilihan lain dan memutuskan mana yang akan berfungsi dengan baik untuk anda.

4. Membina karang dari mereka . Sekiranya orang yang anda sayangi menyukai lautan, anda mungkin mempertimbangkan untuk menyebarkan abunya di sana. Atau lebih baik, sebuah syarikat yang dikenali sebagai Reef Eternal boleh mengubah abu menjadi karang konkrit yang akan memberikan perlindungan dan habitat untuk makhluk laut. Anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai konsep itu dalam video di bawah:

5. Menanamnya . Sekiranya memotong kotak abu pada mantel anda merayap anda, pertimbangkan menanam pokok dengan mereka. Terdapat beberapa syarikat yang menawarkan "gandum hidup" di mana abu yang dicintai anda dicampur dengan nutrien lain yang boleh digunakan untuk menanam tumbuhan atau pokok di halaman anda atau tempat yang anda pilih.

6. Putar mereka menjadi tatu. Sesetengah artis tatu akan mencampur sebahagian daripada abu yang tersayang dengan dakwat untuk mencipta tatu peringatan yang boleh anda simpan dengan anda untuk hidup. Jika tatu adalah perkara anda, ini mungkin menjadi pilihan yang sempurna, tetapi pastikan anda melakukan kerja rumah anda mengenai sebarang potensi risiko kesihatan (tidak ada banyak data saintifik di luar sana satu cara atau yang lain) dan bercakap dengan artis tatu kegemaran anda untuk melihat jika ada kemungkinan.

7. Bantu mereka keluar dengan bang. Sebuah syarikat bernama Holy Smoke akan membuat amunisi yang dimuatkan daripada mayat yang dikremasi. Anda boleh menyimpan peluru di dalam kotak kayu teruk yang masuk, atau anda mengambilnya di perjalanan berburu berikutnya. Syarikat lain, Angels Flight, akan menjadikan sisa-sisa itu sebagai kembang api, menyebarkan abu dengan letupan cahaya pada waktu malam.

8. Hantar mereka ke bulan. Mahu menghantar orang tersayang anda ke tak terhingga dan seterusnya? Sebuah syarikat bernama Celestis menawarkan beberapa pakej (termasuk tiket sehala dan bulat) untuk menghantar abu dibakar ke sempadan akhir.

9. Putarkan mereka menjadi lagu. Jika kekasih anda adalah pencinta muzik, sebuah syarikat yang dipanggil Vinlyly akan menjadikan abu menjadi rekod vinil. Anda membekalkan muzik (atau rakaman suara) dan imej penutup dan syarikat itu membuat peringatan yang boleh anda lihat dan dengar selama bertahun-tahun yang akan datang.

10. Buat mereka berkilat. Mahu berkenalan dengan orang yang tersayang? Terdapat beberapa syarikat yang akan mengubah abu dibakar ke dalam perhiasan, kaca ditiup tangan atau kaca berwarna yang anda dapat menghargai dan mengagumi untuk jangka masa yang panjang.

11. Berikan mereka pelukan. Sekiranya anda ingin cara yang mudah untuk mengingati orang yang anda sayangi, pertimbangkan untuk menyimpan abu dalam gelas haiwan boneka. PerfectMemorials.com dan Huggables membuat haiwan yang disumbat dengan petak khas untuk menyimpan abu yang dibakar.

Tetapi apa sahaja laluan yang anda pilih, jangan berselerak tanpa kebenaran

Apa sahaja yang anda memutuskan untuk lakukan dengan abu yang tersayang anda, ada satu perkara yang anda tidak patut lakukan dan itu menyebarkannya tanpa kebenaran. Baru-baru ini, pertunjukan di Lincoln Center di Manhattan terpaksa dibatalkan apabila seorang penaung yang tidak diketahui menyebarkan abunya yang tersayang ke dalam lubang orkestra semasa istirahat. Tidak mungkin rumah opera itu akan memberikan izin untuk aktiviti ini, tetapi mungkin mereka semua dapat bekerja bersama untuk menghasilkan cara yang lebih baik untuk menghormati rakan yang penuh kasih itu.

Kehilangan orang yang dikasihi sering kali mengalami pengalaman yang sangat sukar dan sukar untuk mengetahui cara yang betul untuk mengingati mereka dan menghormati hasrat terakhir mereka. Jika boleh, ambil sedikit masa selepas kejutan awal hilang untuk membuat pelan yang keluar dari kotak sebagai orang yang anda ingat, dan mengetahui apa kebenaran atau kebenaran istimewa yang anda perlukan untuk membuatnya berlaku.

Artikel Berkaitan