14 X-ray yang tidak jelas menyerlahkan kerja dalaman haiwan zoo

Apabila doktor haiwan zoo melakukan pemeriksaan rutin, prosesnya sering kali merangkumi sinaran-X. Dan sama ada imej itu seperti kaki flamingo seperti tongkat atau kaki kuda harimau, hasilnya boleh diingati.

Zoo Oregon hanya mengeluarkan satu siri sinaran X-ray haiwan yang diambil oleh ramai penduduknya. Imej memberikan pandangan yang unik pada hidupan liar, dengan teknologi terkini.

Menjawab soalan mengenai suapan Twitter zoo itu, wakil zoo berkata mereka mendapat imej X-ray dari kakitangan veterinar mereka, dan "meningkatkan tahap putih dan hitam untuk meningkatkan kejelasan dan mengurangkan bunyi bising." Hasilnya kelihatan cantik.

Doktor haiwan Zoo berkata menggunakan radiologi digital membolehkan mereka mendapatkan hasil sinar X lebih cepat, sehingga mereka dapat meminimalkan masa yang dibelanjakan haiwan di bawah anestesia dan diperiksa. Ini bermakna risiko yang lebih rendah bagi haiwan, dan mereka dapat lebih mudah mengarkibkan sinaran X untuk membandingkannya kemudian, dan dengan mudah dapat membagikannya dengan perunding dan doktor haiwan di zoo lain.

Berikut adalah pemandangan yang tidak disangka-sangka di sesetengah penduduk zoo.

Artikel Berkaitan