6 soalan untuk bertanya pada diri sendiri setiap hari untuk minda kuarantin yang lebih sihat

Anda mungkin berada di bawah lockdown rasmi atau tempat perlindungan di tempat. Atau mungkin anda masih perlu bekerja, tetapi cuba mengekalkan kehidupan seperti biasa seperti yang anda boleh di dunia nyata sekarang ini.

Terdapat kebimbangan, ketakutan dan ketidakpastian tentang segala-galanya dari kesihatan kepada wang. Itulah sebabnya penjagaan diri dan memastikan anda OK sangat penting.

Wartawan media Teluk San Francisco Brooke Anderson mendapati dirinya ditekankan oleh berita utama coronavirus yang berterusan semasa dia berkaki di rumahnya.

"Dalam beberapa hari pertama bahawa saya telah berlindung di tempat (walaupun sebelum perintah rasmi berbuat demikian) saya perhatikan bahawa hari-hari saya tidak tersusun, saya menghabiskan terlalu banyak masa di media sosial membaca berita itu, dan ia telah membuat saya cemas, "katanya. "Jadi, saya hanya membuat catatan Post-it mengenai perkara-perkara yang harus saya tanya pada waktu pagi untuk menstrukturkan hari saya, dan meletakkannya di komputer saya."

Soalan-soalan itu mudah, tetapi bijak.

Soalan kuarantin harian

1. Apa saya berterima kasih buat hari ini?

2. Siapa saya sedang menyemak atau berhubung dengan hari ini?

3. Apakah harapan "normal" saya membiarkan hari ini?

4. Bagaimana saya keluar hari ini?

5. Bagaimana saya menggerakkan badan saya hari ini?

6. Kecantikan apakah yang saya buat, memupuk, atau mengundang hari ini?

Anderson menyiarkan soalan-soalan di media sosial "sekiranya ia dapat membantu orang lain."

Foto beliau selepas itu telah dikongsi sekurang-kurangnya 100, 000 kali. Persoalannya telah diterjemahkan ke dalam beberapa bahasa dan beberapa orang telah menambahkan versi soalan mereka sendiri seperti "Apa makanan sihat yang saya masak untuk diri saya hari ini?" atau "Bagaimana saya menjaga ruang fizikal saya hari ini?"

Melekat ke senarai

Bagi Anderson, dia merujuk soalan setiap hari. Dia berkata dia kebanyakannya dapat melekat pada senarainya dan merasakan ia membantu.

"Yang paling sukar bagi saya adalah 'apa jangkaan normal saya membiarkannya?'" Katanya. "Saya merasakan tekanan (hanya dari diri saya sendiri!) Untuk menggunakan masa ini untuk benar-benar melalui projek, tugas, peti masuk saya, dan sebagainya dan harus mengingatkan diri saya bahawa kita hidup melalui pandemik global, bahawa ini adalah masa-masa yang menakutkan, yang sudah tentu saya terganggu, dan tidak mengapa jika saya tidak mengambil gambar, jangan menulis, jangan 'menghasilkan'. Itulah baik untuk menjaga kesihatan saya, hati saya, kawan-kawan saya. "

Apabila membuat soalan mengenai senarainya, dia berkata dia berfikir tentang apa yang penting kepadanya dan membuatnya berasa lebih baik.

"Saya tahu secara peribadi bahawa saya sentiasa berasa lebih baik apabila saya keluar di luar. Terdapat jejak tertentu di redwoods yang saya suka, saya pergi apabila keadaan menjadi sukar dan saya dapat membantu badan saya berjalan dan mendaki khususnya. 'Saya juga merasa bersyukur untuk menjadi penawar besar untuk kebimbangan dan ketakutan. Saya sangat bersyukur kerana, "katanya.

"Saya juga benar-benar menyedari hari-hari yang saya tidak memindahkan badan saya (iaitu saya hendak berlari tetapi kemudian hujan, dan saya berkata saya akan melakukan pushups, dll. Tetapi kemudian tidak). Saya lebih cemas, kurang sabar, tetapi pandemik yang benar atau tidak! "

Artikel Berkaitan