9 ayat-ayat paling ganjil yang diberikan oleh hakim

Menggantung di ruang sidang cukup lama dan anda pasti akan melihat beberapa kelakuan yang kurang sopan. Lebih kerap daripada tidak, tingkah laku yang luar biasa itu datang dari defendan, tetapi setiap kali dan lagi, para hakim yang mendapat sedikit "kreatif" dengan hukuman mereka - biasanya dalam usaha untuk membuat hukuman itu sesuai dengan jenayah.

Begitu berlaku di ruang sidang UK yang baru di mana hakim memberi seorang wanita yang dituduh melakukan kemarahan jalan pilihan antara masa penjara dan barang-barang mengait yang boleh disumbangkan kepada amal. Brit Amanda McCabe mendakwa dia sedang dalam perjalanan untuk membeli benang untuk merajut apabila dia masuk ke dalam kemarahan jalan raya dengan seorang wanita lain yang berakhir apabila McCabe melangkah keluar dari keretanya dan menumbuk wanita lain di muka. McCabe telah sampai Disember untuk mendapatkan merajut atau menghadapi pemancing.

Kes McCabe adalah luar biasa, tetapi pastinya bukan satu-satunya masa yang difikirkan seorang hakim di luar sel penjara ketika menyerahkan hukuman. Berikut adalah beberapa kalimat yang paling aneh yang diberikan oleh hakim.

1. Inilah tanda anda

Shena Hardin dari Cleveland, Ohio, kecewa untuk berhenti di belakang sebuah bas sekolah yang melepaskan pelajar, jadi dia memutuskan untuk meletupkan bas sekolah - dengan memandu di kaki lima. Hardin diarahkan oleh Hakim Cleveland Pinkey Carr untuk berdiri di tempat kejadian dimana kejadian itu memegang tanda yang dibaca, "Hanya seorang idiot yang akan memandu di kaki lima untuk mengelakkan bus sekolah."

2. Anda dijatuhkan hukuman terhadap Copacabana

Hakim Paul Sacco dari Fort Lupton, Colorado, mempunyai hukuman yang menarik bagi orang-orang yang memecahkan undang-undang peraturan bunyi dengan meletihkan muzik mereka. Dia memaksa mereka untuk duduk dan mendengar muzik dengan penuh letupan selama sejam. Dan sejak pelaku biasanya mendengar hip hop atau lagu-lagu rock dan lagu terkini, hakim cuba membuat hukuman mereka sebagai sakit yang mungkin dengan muzik seperti sajak anak-anak, lagu tema TV dan Barry Manilow.

3. Sekolah trafik Kiddie

Apabila seorang wanita di Los Lunas, New Mexico, menerima tiket trafik kerana anak perempuannya yang berusia 6 tahun itu tidak memakai tali pinggang tempat duduknya, dia mengaku kesnya kepada hakim bahawa dia sebenarnya mencabut anaknya, tetapi dia terus-menerus tidak terbeban semasa dia memandu. Dia meminta hakim untuk membantu dalam mendisiplinkan anaknya. Hakim John Sanchez membalas dengan menghukum anak berusia 6 tahun ke sekolah lalu lintas. Kelas itu diajarkan oleh seorang pengajar pendidikan pemandu dan direka khas untuk ibu dan anaknya untuk menunjukkan kepada anak betapa pentingnya menjaga tali pinggang tempat duduknya.

4. Anda telah membuat katil anda, kini terletak di dalamnya

Slumlord Nicholas Dionisopoulos dari Cleveland, Ohio, telah disabitkan dengan beberapa pelanggaran kod bangunan mengenai berpuluh-puluh hartanah yang dikendalikannya di seluruh bandar. Hukumannya, yang diserahkan oleh Hakim Ray Pianka, adalah enam bulan penangkapan rumah - di salah satu pangsapuri usangnya sendiri. Dionisopoulos juga terpaksa membayar denda $ 100, 000 dan mengembalikan wang penyewa yang telah diberikan kepadanya untuk pembaikan.

5. Luangkan waktu malam dalam keadaan sejuk

Hakim Ohio, Michael Cicconetti terkenal kerana hukuman kreatifnya di mana dia bertujuan untuk membuat defendan benar-benar berfikir tentang jenayah mereka. Jadi apabila Michelle Murray disabitkan dengan meninggalkan 35 anak kucing di taman tempatan (sembilan daripadanya mati dalam semalam), Cicconetti memberikan Murray pilihan antara 90 hari penjara kerana pengabaian haiwan atau sumbangan $ 500 ke taman tempat dia meninggalkan anak kucing dan satu malam bersendirian di dalam hutan tanpa makanan atau bahan bacaan dan hanya memakai pakaian di belakangnya. Dia memilih yang terakhir.

6. Dia mendapat lebih daripada apa yang diberikannya

Penduduk Texas Melissa Dawn Sweeney telah disabitkan dengan penderaan haiwan setelah meninggalkan dua kuda di luar tanpa makanan atau tempat tinggal selama empat bulan. Hukumannya? Tiga puluh hari dalam penjara, tiga yang pertama dia hanya menerima roti dan air. Menurut Hakim Mike Peters, "dia mendapat lebih dari kuda-kuda itu." Peters juga memerintahkan poster yang diperbesarkan kuda-kuda yang kelaparan itu diletakkan di dinding sel Sweeney ketika dia dipenjarakan sebagai peringatan jenayahnya.

7. Ambil kenaikan

Apabila Victoria Bascom berusia 19 tahun dari Painesville, Ohio, menahan seorang pemandu teksi untuk tambang $ 100 mil, dia pergi ke mahkamah menjangkakan perlu membayar denda. Apa yang tidak dijangkakan dia akan diberi pilihan masa penjara atau berjalan jarak setara yang pemandu teksi memandu - 30 batu. Dia juga dikenakan hukuman selama empat bulan, dan ya, dia terpaksa membayar pemandu teksi sebanyak $ 100.

8. Jangan menjadi babi

Penduduk Ohio, Steven Thompson mungkin menyesali keputusannya untuk memanggil pejabat polis sebagai "babi" semasa konfrontasi apabila dia dihukum oleh Hakim Mike Cicconetti untuk berdiri di luar balai polis tempatan selama dua jam dengan babi 350 pound bernama "Dolly" dan satu tanda yang mengatakan "Ini Bukan Seorang Pegawai Polis."

9. Beli bunga isteri anda atau pergi ke penjara

Joseph Bray of Plantation, Florida, mendapati dirinya di hadapan mahkamah untuk menghadapi pertuduhan dalam pertikaian domestik yang bermula ketika Bray melupakan hari jadi isterinya. Hakim John Hurley memberitahu Bray bahawa sebagai hukumannya dia akan diminta untuk membeli bunga istrinya, berpakaian dan membawanya keluar untuk malam makan malam dan bowling. Bray juga dikehendaki menjalani kaunseling.

Artikel Berkaitan