Anda tidak akan mempercayai bonet Easter gila yang orang itu memakai

Apabila anda memikirkan bonet Paskah, apa yang terkandung dalam fikiran? Mungkin topi putih atau tan yang ditenun dengan bentuk kubah yang lembut di atas, yang tidak terlalu tebal dan mungkin reben atau bunga kecil dalam warna pastel untuk hiasan.

Ia mungkin selamat untuk mengatakan bahawa anda tidak membayangkan topi yang berat, empat kaki tinggi yang dibungkus dengan bungkusan berwarna Paskah, Rama-rama atau kupu-kupu plastik berwarna terang.

Tetapi jika anda pernah ke Fifth Avenue di New York City pada Paskah, itulah yang anda lihat. Dalam tradisi tahunan yang bermula pada tahun 1870-an, "perayaan-perayaan menyambut perayaan dan mempamerkan bonet terbaik mereka" untuk Paskah Bonnet Parade di jalan raya NYC yang paling bergaya.

The headgear yang membuat penampilan pada hari ini boleh menjadi elegan, liar, Paskah yang berkaitan atau tidak sama sekali berkaitan dengan percutian. Walau bagaimanapun, pesaing luarbiasa walaupun "cuti topi yang besar" yang lain, seperti Royal Ascot atau Kentucky Derby.

Semak beberapa ciptaan mata yang muncul dari parade bonet Easter sebelumnya yang menjadikan monstrositi ini ternak-in-a-basket-dengan-itik (di atas) kelihatan jinak berbanding.

Percaya atau tidak, kita bermula pada hujung spektrum yang lebih lemah. Wanita ini kelihatan cantik dengan topi lembut kertas-dan kupu-kupu kuning dengan mencelupkan dramatik di belakang.

Sekiranya anda menganggap topi Paskah hanya untuk wanita dan kanak-kanak perempuan, fikirkan semula. Tuan-tuan dari semua peringkat umur dan sahabat-sahabat mereka yang berbulu masuk berseronok dengan pakaian untuk menyamai apa yang ada di kepala mereka.

Serius, topinya adalah sebesar dia. Bagaimana dia tidak jatuh?

Peeps adalah untuk Paskah apa tongkat gula-gula adalah untuk Krismas. Perbezaannya adalah bahawa Peeps menjijikkan, jadi mengapa tidak melekatkan mereka ke topi? Mereka boleh dimakan secara praktikal.

Tiada hiasan bertema Paskah adalah had luar. Jadi, jika anda mahu menyerang Taruhan tempatan anda untuk keranjang, telur dan hiasan arnab kardus norak dan kumpulkan mereka di atas kepala anda, pergi untuk itu.

Ini lelaki berjanggut, tato bangga dengan sukan babi terbang neon plastik di taman San Francisco untuk pertandingan topi Paskah.

Reveler perarakan ini seolah-olah telah melihat penghalang terima kasih kepada tumpukan hadiah pada nogginnya. Sementara itu kanak-kanak di sebelahnya tetap hangat dalam topi Paskah bunga kabus (dan berukuran cukup).

Cahaya matahari yang cerah seolah-olah menanam bunga gergasi di atas topi ini semasa kita menonton.

Bakul Paskah terbalik adalah pilihan umum untuk asas bonet ini. Bagaimanapun, ini kelihatan lebih sesuai untuk menjadi pusat meja daripada headpiece.

Bonet Easter boneka forsythia-dan-cornucopia yang diilhamkan menyalurkan cahaya matahari musim bunga walaupun suhu tidak membawa kehangatan.

Anda pernah mendengar istilah lobak merah, bukan? Empat puluh orang yang memakai wortel gergasi memberikan frasa makna baru. Mungkin beberapa kelinci gergasi di topi lain boleh mempunyai makanan ringan.

Tidak pasti apa yang ada di dalam hat, tetapi ia berwarna-warni dan hanya menggemaskan wajahnya yang tersenyum. Selamat Paskah!

Artikel Berkaitan