Apa yang berlaku kepada Baby Yoda Cat?

Kisah kucing yang cedera dengan persamaan yang menarik kepada watak "Star Wars" yang popular telah mengambil giliran yang aneh.

Kisah yang menggembirakan itu semakin membingungkan apabila kucing yang dijuluki Baby Yoda Cat (juga dikenali sebagai Joy) secara sukarela dibebaskan dari Humane Society of Rowan County NC. Seperti yang diterangkan oleh kumpulan pada halaman Facebooknya:

"Kemas kini: Dengan berat hati kita mengumumkan bahawa Joy tidak lagi berada dalam jagaan kita. Joy dilepaskan tanpa pengetahuan atau persetujuan kita kepada orang yang mendakwa pemilikan."

Kucing menggemaskan itu ditemui oleh seorang wanita di Kannapolis, North Carolina, dan dibawa ke Hospital Haiwan Cabarrus pada 15 Disember.

Ibu angkatnya, Jana Aviles, adalah peminat "Star Wars" yang besar dan dengan cepat menyedari kemiripan kucing kepada Baby Yoda dari "The Mandalorian, " hit baru pada Disney +.

Dan dengan itu, Baby Yoda Cat dilahirkan.

Baby Yoda adalah watak utama dalam 'The Mandalorian, ' yang ditayangkan secara eksklusif di Disney +. (Foto: Disney)

Ia tidak mengambil masa lama untuk gambar kucing yang diselamatkan untuk dijadikan virus di media sosial, yang membawa kepada pelancaran halaman peminat Baby Yoda Cat di Facebook, yang dengan cepat ditutup selepas berita mengenai keadaan baru kucing itu tersebar.

"Kami berharap kami boleh memberikan lebih banyak butiran tetapi tidak dapat pada masa ini, " membaca laman Humane Society. "Kami berdoa Kekal, masih dengan luka-luka yang tidak disembuhkan dan tidak pulih sepenuhnya, akan diberi rawatan perubatan yang betul dan pulih sepenuhnya. Kami berharap dapat mengemas kini anda pada masa akan datang mengenai Kehidupan."

Kuasa filem

Untuk Disney, watak Baby Yoda telah menjadi wahyu. Populariti "The Mandalorian" dan bintang yang paling dikagumi telah membawa kepada meme yang tak terhitung jumlahnya, senarai tunggu untuk mainan Baby Yoda dan penarafan besar untuk perkhidmatan streaming + Disney baru.

Populariti itu menyebabkan ramai orang bertanya tentang mengadopsi Baby Yoda Cat dan memahami apa yang dia perlukan di rumah selama-lamanya.

Dia dirawat dengan luka yang mendalam di lehernya, serta jangkitan pernafasan atas. (Foto: Jana Aviles / Hospital Haiwan Cabarrus)

Bayi Yoda Cat berada di bawah pengawasan perubatan - menjaga dia masih perlu. Dia telah dirawat dengan luka yang mendalam di lehernya, serta jangkitan pernafasan atas. Dia juga datang dengan kehilangan rambut sedikit disebabkan oleh luka sebelumnya, kutu dan parasit usus.

Sebelum keberangkatan yang tidak dirancang, Aviles dan Cabarrus Animal Hospital berharap Bayi Yoda Cat dapat menjadi "kucing jurucakap bagi semua binatang yang tidak mempunyai tempat tinggal di seluruh dunia yang sedang diabadikan di tempat perlindungan binatang kerana kekurangan rumah."

Kami akan menonton kemas kini mengenai kucing istimewa ini. Dalam pada itu, semoga daya bersama anda, Baby Yoda Cat!

Nota editor: Kisah ini telah dikemas kini sejak diterbitkan pada Disember 2019.

Artikel Berkaitan