April zirafah melahirkan anak lembu jantan yang sihat

April zirafah telah melakukannya lagi!

Ya, wanita berleher panjang yang memelihara kami pada tahun 2017 dengan kelahiran anak lembunya, Tajiri, baru-baru ini melahirkan anak yang sihat, menurut Animal Adventure Park di Harpursville, New York.

Pada 16 Mac, anak lembu April dilahirkan pada pukul 12.40 pagi dan berdiri dan menyusukan dalam masa kurang dari dua jam.

"Berjaya dengan purata 15 bulan kehamilan, kami bersyukur untuk mempunyai anak lembu yang sihat di atas tanah, menyusui dan ikatan dengan ibu. Dengan jumlah zirafah yang menjunam setiap tahun, setiap anak lembu lahir, " Jordan Patch, pemilik Taman Pengembaraan Haiwan, dalam satu kenyataan. (Bagi mereka yang tertanya-tanya mengenai matematik kehamilan, ingatlah bahawa kehamilan zirrah memerlukan antara 400 dan 460 hari.)

Anda boleh menyemaknya menerusi webcam rasminya, atau lihat rakaman webcam di bawah yang diambil semasa kehamilannya diumumkan pada musim panas 2018.

Obsesi kita dengan makhluk yang cantik ini hanya popular seperti dua tahun lalu, jadi berkongsi cerita ini tentang kali pertama kita jatuh cinta dengan dia berasa sesuai.

* * *

Adakah anda ingat di mana anda berada ketika anda pertama kali mula menonton?

Bagi saya, sebutan April pertama muncul pada suapan Facebook saya pada mulanya, kebanyakannya dari kawan burung hantu malam saya, Amanda, yang menyatakan bahawa dia terpaku pada kehidupan malam di tengah malam yang menunggu jerapah untuk melahirkan. Saya mengangkat bahu sehingga saya mendengar bahawa aktivis hak asasi yang dikatakan telah menekankan YouTube untuk menurunkan suapan untuk "kandungan seksual eksplisit atau telanjang." Sememangnya, saya terpaksa melihat apa yang dirasakan oleh semua itu.

Begitu juga berjuta-juta orang lain di seluruh dunia. YouTube nampaknya dibombardir dengan mesej daripada orang yang ingin hidup semula itu kembali ... yang dilakukannya. Dan tiba-tiba hidup kecil dari taman haiwan kecil di bahagian luar bandar New York berada pada radar semua orang.

April telah membuat setiap langkahnya dianalisis menerusi kamera yang ditujukan kepada penanya. Berdekatan, pasangan Oliver melihat dan kadang-kadang masuk untuk melawat sebagai penanya dibersihkan. Voyeurs menonton ibu hamil yang anggun ketika dia mengunyah rumput kering, merayap di sekitar, dan sering menatap ke dalam kamera. Suapan itu memukau dan ketagihan - dan ia membawa kita memikirkan semua sebab mengapa dunia terpikat pada bulan April.

Kami suka haiwan

Ramai orang suka haiwan. Ya, itu jelas, tetapi suapan April adalah cara yang keren untuk menjadi sangat dekat dan peribadi dengan lingkaran kehidupan, sesuatu yang kebanyakan kita tidak akan menyaksikan secara langsung. Ramai guru telah berkomentar di halaman Facebook taman bahawa mereka menggunakan livestream di bilik darjah mereka dan telah melompat ke dalam pelbagai pelajaran kelas menggunakan April sebagai dorongan.

Orang lain telah memberi komen (kedua-duanya dengan serius dan fleksibel) bahawa penonton tidak tahu apa yang mereka ada. Keajaiban kelahiran, selepas semua, boleh menjadi urusan yang tidak menyenangkan. Bayi akan keluar dahulu, kaki kakinya yang pertama dan datang membanting ke tanah dari ketinggian yang mengagumkan. Berikut adalah video kelahiran zirafah di Zoo Memphis jika anda ingin tahu apa yang akan anda lihat. Perhatikan wajah beberapa pengunjung zoo yang sedang menonton. Sudah pasti momen yang mengagumkan.

Kami sedang mencari sesuatu yang positif

Dunia adalah tempat yang menarik sekarang. Terdapat banyak pergolakan politik dan negatif, dan April adalah tempat terang yang mengejutkan di tengah-tengah semua kekacauan itu.

"Saya kagum bagaimana menonton jerapah ini membawa saya kedamaian, walaupun perkara yang berlaku di negara kita ..., " kata Nina Sol di YouTube. "Ini hanya pendapat saya tetapi saya akan mencadangkan nama bayi yang merujuk kepada kedamaian, kegembiraan atau perpaduan."

"Saya fikir zirafah itu harus dinamakan Unity kerana ia telah membawa semua orang di seluruh Internet untuk menontonnya dilahirkan, " tegas Melissa Hess Hammel di Facebook.

Kami suka untuk root untuk underdog

Taman Pengembaraan Haiwan adalah taman untung kecil, tangan dengan sekitar 200 haiwan, termasuk 80 spesies. Taman ini hanya dibuka secara bermusim, bermula pada bulan Mei. Malah, sebab pekerja taman memimpikan idea livestream itu adalah kerana taman ditutup sementara April dijangka melahirkan.

"Orang yang telah melawat taman itu pada bulan-bulan sebelumnya tahu mengenai kehamilan April dan taman itu telah menerima pertanyaan tentang melahirkannya, " kata pemilik taman Jordan Patch kepada WUSA. "Pengembaraan Haiwan merasakan ini adalah cara yang baik untuk memastikan mereka yang ingin mengikuti bersama dengan April dimaklumkan."

Kerana taman itu kecil, operasi mungkin tidak licin seperti apa yang anda dapati dari cawangan lebih banyak yang digilap dan lebih besar. Tetapi itulah yang menjadikannya sangat menarik. Patch kelihatan sedih dengan penutupan YouTube dan membuat video live Facebook yang tulus, memberitahu aktivis hak asasi haiwan, "Kami semua dalam pasukan yang sama. Kami mahu yang terbaik untuk haiwan ini."

Tonton di sini:

Takut kehilangan

Sebaik sahaja anda menyaksikan sedikit livestream, sukar untuk tidak mendaftar masuk pada April untuk melihat bagaimana dia lakukan. Anda mendapat pelaburan. Saya menyimpan suapan pada salah satu daripada tab di pelayar saya dan klik sekali lagi seketika untuk menyemak untuk melihat apa yang ada padanya. (Sekali-kali, saya melihatnya menyebarkan kakinya sedikit dan saya yakin dia akan menyerahkan bayi. Tetapi, dia hanya menyebarkan poo.)

Saya melihat beberapa catatan Facebook dari orang yang mengatakan mereka menyimpan suapan terbuka pada telefon mereka semasa mereka tidur supaya mereka dapat memeriksa pada April di tengah malam. Mereka mengatakan mereka gembira dapat mengetahui bahawa beribu-ribu orang di seluruh dunia diselaraskan pada masa yang sama.

"Saya mempunyai dia pada semua peranti saya dan dia mengikut saya di mana sahaja saya dan apa sahaja yang saya lakukan !!" Karen Brown Simpson menulis di Facebook. "Ketakutan terbesar saya adalah bangun (dan percayalah saya tidak tidur lama) untuk mencari saya terlepas selepas menontonnya selama berminggu-minggu !!!! Saya enggan menonton lagi zirafah yang melahirkan pada mana-mana video, saya mahu April menjadi yang pertama saya !! "

Nota editor: Kisah ini pada asalnya diterbitkan pada bulan Mac 2017 dan telah dikemas kini dengan maklumat terkini.

Artikel Berkaitan