Bagaimana untuk membuat tikar snuffle

Anjing suka menggunakan hidungnya. Mereka sentiasa menghidu kerana memotong meja yang dimeterai atau memeriksa anjing mana yang telah melawat halaman depan. Dan anjing mempunyai hidung yang menakjubkan. Untuk membantu mereka mengambil aroma, mereka mempunyai kira-kira 300 juta sel reseptor penciuman, sementara kita mempunyai sedikit sebanyak 5 juta.

Anjing juga suka makan. Dinnertime adalah masa kegemaran mereka, kedua hanya untuk sarapan pagi. Atau bila-bila masa ada rawatan yang terlibat.

Jadi mengapa tidak menggabungkan kedua-dua suka besar mereka ke dalam mainan buatan sendiri yang membolehkan mereka menggunakan hidung yang menakjubkan untuk menghidu untuk merawat?

Saya kadang-kadang bermain permainan aroma dengan anjing saya di mana saya menyembunyikan merawat di bawah kotak atau cawan apabila dia tidak melihat dan kemudian memberitahu dia "cari!" Dia pergi mengikat, hidungnya akan menjadi kacang kerana dia mencari liar untuk makanan yang sedap. Tikar mengunyah menjadikan permainan itu lebih menyeronokkan.

Tangkai ayam adalah pad dengan jalur bulu di mana anda menyentuh makanan anjing anda atau kibble hariannya. Dia harus menghidu dan mengendap di atas tikar untuk mencari setiap helai. Ia menawarkan rangsangan mental dan mengajar anjing untuk melakukan sedikit penjejakan atau apa yang dikenali sebagai kerja nos. Ia juga melambatkan pemakan yang cepat supaya mereka tidak dapat menangkap makanan mereka dengan cepat.

Saya membuat tikar untuk anjing kecil yang sedang saya bantu. Dia tidak dapat melihat, tetapi hidungnya bekerja lebih masa. Saya fikir ia akan menjadi cara yang menyeronokkan untuk dia makan.

Bagaimana untuk membuat tikar snuffle

Potong bulu ke dalam banyak jalur yang kira-kira satu inci lebar. (Foto: Mary Jo DiLonardo)

Anda hanya memerlukan dua perkara untuk membuat tikar mudah:

Tikar tenggelam gaya-grid. Saya dapati satu yang 12.5 inci dengan 10.8 inci untuk $ 5 pada Sasaran. Sesetengah orang telah menggunakan tikar anti keletihan dari kedai pembaikan rumah, tetapi mereka lebih besar (dan lebih mahal) dan anda perlu memotong mereka untuk saiz.

Bulu. Bergantung pada saiz tikar anda dan berapa lama anda mahu membuat jalur anda, anda memerlukan kira-kira satu halaman untuk halaman dan setengah bulu. Saya menggunakan sedikit kurang daripada satu halaman untuk saya. Kerana saya tidak peduli apa yang saya nyatakan, saya membeli setengah halaman masing-masing dua corak berbeza yang dijual hanya $ 1 / halaman masing-masing. Cuba untuk tidak mendapatkan bulu berat yang sangat berat kerana ia lebih sukar untuk dikerjakan.

Potong bulu itu menjadi jalur sekitar satu inci atau lebih lebar dan kira-kira 6-7 inci panjang. Mereka tidak perlu tepat dan anda boleh mengubah panjang dan lebar sedikit untuk membuat tikar lebih menarik.

Loop setiap helai bulu melalui lubang di tikar dan mengikatnya. (Foto: Mary Jo DiLonardo)

Ambil jalur dan mencucuknya melalui lubang di tikar dan mencucuk ujung yang lain melalui lubang di sebelahnya. Ikat ketat di sisi lain. Tidak perlu dua kali simpul kecuali jalur anda benar-benar panjang.

Tikar mengunyah dibuat dengan mengikat bulu melalui lubang di atas tikar. (Foto: Mary Jo DiLonardo)

Teruskan melakukan ini sehingga anda telah mengisi semua lubang. Kemudian lihatlah tikar siap anda dari sisi lain. Jika anda melihat mana-mana tempat yang kelihatan jarang, teruskan dan isikannya dengan jalur tambahan. Anda tidak mahu makanan dapat jatuh ke bahagian lain.

Di belakang tikar mengamuk kelihatan seperti ini. (Foto: Mary Jo DiLonardo)

Apabila selesai tikar anda sepatutnya kelihatan seperti gambar di atas.

Cara menggunakan tikar anda

Sebaik sahaja matamu selesai, tiba masanya untuk membawa anjing itu!

Dengan puppy foster saya sekarang, saya hanya menyebarkan sebahagian besar keramaiannya di dekat bahagian atas tikar dan mendorong beberapa lebih dalam di antara jalur. Dia mendapati yang mudah pertama dan kemudian menyusut untuk selebihnya. Saya katakan "cari!" apabila saya meletakkan dia di hadapan tikar supaya dia tahu bahawa dia sedang memburu sesuatu yang menyeronokkan.

Sudah tentu, anjing saya Brodie sedang bersedia, bersiap sedia untuk melangkah masuk dan "membantu" anak anjing itu jika dia tidak dapat mencari semua makanan. Sekiranya saya menggunakan tikar ini untuk Brodie, saya perlu membuatnya lebih sukar, menolak semua makanan di dalam jalur sebelum dia bermain.

Satu nota: Pastikan tidak meninggalkan tikar bersendirian dengan anjing anda. Malah anak anjing kecil itu begitu gigih mengerjakan cengkeramannya sehingga dia melepaskan beberapa jalur sambil memburu makanan. Dia dengan mudah boleh mengunyah bulu dan memakannya jika dia mahu. Jadi ini adalah permainan yang diawasi. Bulu bulu yang ditutupi dan menggigit anjing akan mula merasakan lezat selepas waktu.

Artikel Berkaitan