Bagaimana untuk menggantikan bola ubi kayu dalam gelembung teh

Pernahkah anda mempunyai teh gelembung? Ia cukup lazat. Minuman teh yang berkrim, manis dan manis ini sangat popular di banyak bahagian dunia dan di bahagian saya di negara ini. Perkara yang unik tentang hal itu (di luar kombo teh, susu, dan jus buah) adalah bola kecil kebaikan yang harus dimakan dengan jerami yang besar. Umumnya ini adalah bola ubi besar.

Apabila beberapa keluarga keluar melawat musim panas lalu, kami pergi ke tempat teh gelembung yang membuat versi mesra alergen. Ia baik, tetapi sangat manis. Saya tertanya-tanya tentang membuat mereka di rumah, tanpa gula setiap bulan dalam setiap cawan. Saya sangat gembira dengan percubaan di rumah saya! Hari ini membolehkan anda mengatasi morsel yang kenyal yang anda tambah pada minuman, dan kemudian dalam jawatan saya yang seterusnya kami akan menangani bahagian cecair persamaan itu.

Apa yang saya dapati dengan cepat adalah terdapat beberapa kebimbangan mengenai jejak toksin dalam bola tapioka yang digunakan dalam minuman ini. Selain itu, mereka bukanlah perkara yang paling sihat atau berkhasiat untuk dimulakan.

Oleh itu, saya mula memikirkan perkara yang berbeza yang boleh anda gunakan. Apa yang saya dapati adalah bahawa walaupun bola tapioka adalah tambahan yang paling biasa, sebenarnya terdapat pilihan yang sangat luas dalam pilihan kedai-kedai teh gelembung asal. Banyak barang-barang ini sangat sihat, dan juga menyeronokkan!

Satu perkara adalah daging kelapa muda. Ia secara semulajadi mempunyai tekstur seperti gelatin, manis dan, apabila dipotong menjadi jalur, boleh muat melalui strawberi teh gelembung besar. Ini memberi anda petunjuk langkah demi langkah tentang bagaimana untuk membuka satu. Walaupun tidak biasa di AS, daging kelapa manis ini lazat dan sangat popular di banyak negara Asia. Ia berjalan dengan baik dengan teh gelembung!

Idea kedua saya terpaksa menggunakan blueberries, yang hampir sama dengan saiz yang betul untuk meniru bola tapioka. Sayangnya mereka tidak berada di musim sekarang, jadi saya tidak dapat mencuba mereka, tetapi saya fikir mereka akan bermain dengan baik dengan versi teh gelembung buah-buahan.

Dan idea gelembung "gelembung" yang terakhir yang saya miliki adalah membuat jalur "jeli" anda sendiri, yang saya dapati juga popular dalam teh gelembung (walaupun tidak menjadi bulat). Menggunakan gelatin yang diberi makan rumput, saya dengan mudah dapat membuat jasmine teh hijau saya sendiri merasakan jeli jalur yang mempunyai jenis yang sama mengunyah anda harapkan dengan teh gelembung! Satu perkara yang harus diperhatikan adalah bahawa anda benar-benar perlu mengunyah kiub-kiub ini untuk mendapatkan rasa itu sama sekali, kerana ia terkunci dalam gelatin. Inilah resipi mudah untuknya.

Straw Jelly atau gigitan untuk Bubble Tea

1. Campurkan bersama 2 sudu besar gelatin dengan ¼ cawan air sejuk. Biarkan duduk semasa anda melakukan langkah

2. Brew dua beg teh hijau Jasmine (pilihan organik dan perdagangan yang adil) dalam ¾ cawan air panas selama 5-6 minit. Rebus beg teh ke dalam cawan, dan kacau dalam 2 sudu pemanis pilihan (saya menggunakan madu) Tambah ke mangkuk gelatin dan air. Kacau untuk mencairkan gelatin. (Jika teh tidak lagi cukup panas untuk melelehkan gelatin, cukup tuangkan ke dalam periuk kecil dan panaskan perlahan-lahan sehingga ia baru dibubarkan.)

3. Tuangkan ke dalam ketuhar dan penyejuk sehingga ia telah ditetapkan.

4. Sekali ia telah ditetapkan, jalankan pisau di sekeliling pinggir kuali untuk membantu melonggarkannya, dan beralih ke papan pemotongan. Potong potongan-potongan bersaiz kecil dan gunakan 3-4 sudu setiap cawan teh gelembung.

Variasi: Daripada membuat versi teh hijau, anda juga boleh menggunakan jus mangga (atau jus pilihan) sebagai ganti teh. Cukup panaskan jus (3/4 cawan), kemudian tambah pada gelatin yang dilembutkan dalam satu langkah dan teruskan dengan resipi.

Anda juga boleh mencari saya di Facebook, Twitter, Instagram, dan Pinterest. Saya suka melihat anda di sana!

Kandungan Terkait pada Site.com:

  • Kenapa Puerh adalah teh kegemaran saya yang baru
  • Apakah gelembung teh?
  • Apakah stevia?

Artikel Berkaitan