Elang Cooper terbang bebas selepas menunggang Hurricane Harvey dengan pemandu teksi

//youtu.be/-6MjdV_8E6Q

Bencana membuat persahabatan yang tidak mungkin. Orang-orang yang tidak pernah bertemu dengannya mendapati mereka masih hidup bersama.

Anda mungkin mengingati kisah terbaru tentang pengemudi teksi Houston dan makhluk yang tidak mungkin.

Cabbie William Bruso berbelanja untuk bekalan sebelum terjatuh di Hurricane Harvey. Apabila dia kembali ke keretanya, seorang elang Cooper duduk di kerusi penumpang kereta. Walaupun usaha terbaik Bruso, elang itu enggan berpindah. Jadi Bruso membaptiskan Harvey dan membawanya ke rumah dengannya.

"Dia sudah mati di hunian, jadi, di sini kita pergi, " kata Bruso. Keputusan? Harvey yang mengerumut hawk berhampiran rak minuman keras, semangkuk air, sesetengah hati ayam dan tempat yang kering untuk menunggang badai.

//youtu.be/FMAgZULQimc

Bruso menghubungi Gabungan Pemulihan Hidupan Liar Texas untuk mengumpul Harvey the elang, memberikan apa-apa perkhidmatan perubatan yang mungkin perlu elang dan membantu ia mengambil penerbangan kembali ke habitat semulajadinya.

Dan sekarang, selepas dirawat untuk kecederaan kecil, elang telah dibebaskan. Harvey (yang seorang gadis, dengan cara itu) telah dikeluarkan di Oak Point Park, sebuah rizab alam semula jadi di Plano, Texas.

//www.youtube.com/watch?v=ssPkx4aZw4Q

Anda boleh menonton kemas kini lain yang dikongsi oleh Bruso di saluran YouTubenya.

Nota editor: Kisah ini telah dikemas kini sejak asalnya diterbitkan pada bulan Ogos 2017.

Artikel Berkaitan