Fotografer menangkap imej menakjubkan helang dalam pantulan simetris

Steve Biro berada di lawatannya yang kedua ke Kanada Raptor Conservancy di Ontario pada awal Mei, dengan harapan dapat menangkap beberapa tembakan refleksi yang baik dari Bruce, penghuni burung gagak yang botak. Kali terakhir dia melawat, dia memberitahu Tapak, air itu agak bergelora, dan dia tidak mendapat imej yang dia harapkan.

Kali ini, hasilnya hebat.

Sebaik sahaja burung elang itu merayap ke arahnya, Biro menangkap pantulan burung yang sempurna di dalam air di bawah.

"Saya pasti kedudukannya sebagai imej teratas saya dan tidak tahu apabila saya menembak bagaimana ia ternyata, " kata Biro, yang telah menjadi jurugambar selama 10 tahun dan menganggap dirinya seorang amatur yang serius.

"Hanya selepas saya meneruskan imej saya dan memunculkannya lebih dekat dengannya, saya menyedari betapa sempurna ia kelihatan dengannya mengimbangi dengan sempurna dan menatap belati pada saya."

Biro berkata menembak imej itu menyeronokkan, tetapi mungkin Bruce tidak bersetuju.

"Saya telah memutuskan untuk turun dekat dengan air di atas batu di pinggir dan dia, saya fikir, marah dengan saya begitu rapat. Dia terbang ke arah saya, menatap saya sering, dan kemudian beberapa kali pasti cukup dekat untuk Saya berasa tenang dan yang lain dalam kumpulan itu mengulas sejauh mana dia datang, "kata Biro.

"Dia menatap saya sedikit dan apabila saya berpindah dari batu untuk mendapatkan beberapa pics daripadanya, dia langsung menyerangnya seolah-olah berkata, 'Ini wilayah saya, pal.'"

Ini adalah gambar Biro mengambil hak helang selepas dia mendarat. Ia pasti kelihatan seperti Bruce kelihatan hebat.

Biro menangkap imej burung helang seperti dia mendarat. (Foto: Steve Biro)

Biro terkejut dengan semua perhatian foto beliau telah diterima di halaman Instagram dan Facebooknya.

"Sambutan itu sangat menggembirakan dan tidak dijangkakan, saya tahu imej itu bagus tetapi ia seolah-olah memainkan peranan dan menyerupai ramai orang. Saya berasa rendah diri dan berterima kasih atas semua cinta dan komen dan suka diberikan."

Artikel Berkaitan