Gambar-gambar tupai ibu yang menggerakkan bayi-bayi itu sama-sama memikat dan memberi kuasa

Kadang-kadang kadang-kadang keluarga sagas berlaku di belakang rumah anda. Walaupun anda tinggal di kawasan pinggir bandar atau bandar, memandang ke dalam pokok-pokok dan pokok-pokok semak di sekeliling rumah anda boleh mengungkap banyak tentang dunia semulajadi. Dan kadang-kadang anda akan mahu siap sedia kamera anda! Begitu juga dengan jurugambar satwa liar Melissa Groo, yang mempunyai peluang yang menyenangkan untuk menonton tupai ibu yang menggerakkan bayi ke sebuah den baru.

Groo memberitahu kami: "Saya seorang jurugambar satwa liar, dan kadang-kadang juga menyerupai" biografi hidupan liar "kerana saya suka menceritakan kisah kedua-dua haiwan liar yang luar biasa dan biasa. walaupun dalam suasana bandar - anda akan melihat cerita-cerita yang berlaku yang akan memberi anda rasa hormat dan penghargaan yang lebih besar untuk cabaran kehidupan mereka, dan, dalam beberapa cara, persamaan kehidupan mereka kepada kita sendiri. "Suatu hari di halaman saya, saya Suami melihat tupai kelabu di dalam pokok, membawa tupai kecil di mulutnya, dan melompat dari satu cawangan ke satu lagi. Dia akhirnya mendepositkan anak mudanya ke lubang tinggi di dalam pokok maple. "

"Menyedari kami menyaksikan tupai mama yang menggerakkan bayi ke rumah baru, saya bergegas dan mendapat kamera saya. Lebih dari satu jam lagi, saya dapat memotretnya untuk mengangkut empat lagi anak muda seperti ini."

"Dalam foto-foto ini, rumah lama adalah rongga sempit panjang. Rumah baru adalah lubang bulat kecil. Saya tidak tahu pasti mengapa dia memindahkan mereka, tetapi mungkin bahawa rongga baru lebih luas di dalamnya untuk dia dengan cepat tumbuh muda, dan / atau rongga baru jauh lebih tinggi dari tanah, dan oleh itu lebih selamat daripada pemangsa. "

"Kami memerhatikan dengan cermat bagaimana tupai maya traversed ini membawa anaknya yang agak besar, merangkumi kaki terakhir dengan melompat dari satu pokok ke pokok yang lain. Bagaimana anak-anak muda menunjukkan keengganan yang akan dimasukkan ke dalam rumah baru dan akan bertahan dengan kuat ketika dia cuba barang-barang mereka masuk Bagaimana betapa muda yang tinggal di lubang lama, akan duduk dengan sengaja, tetapi kemudian menahannya dengan segala kekuatan mereka ketika dia cuba merampasnya dalam mulutnya dan menghapusnya.Tapi saya fikir aspek yang paling menghibur semua - dan menawan! - adalah cara yang, setelah dia akhirnya berjaya mengusir setiap anak muda ke rumah baru, tupai ibu akan pergi dan runtuh di cawangan berdekatan, sering dengan anggota badannya digantung. Kadang-kadang matanya akan ditutup. Selepas beberapa minit dia akan bangun, kembali ke sarang lama, dan memulakan prosesnya sekali lagi. Mengamati kerja keras dan keberaniannya memberi saya rasa hormat kepada tupai dan keluarga mereka. kehidupan ily. "

Foto-foto Groo datang dengan menunjukkan betapa dedikasi (dan kekuatan yang serius!) Tupai tupai ibu untuk keluarganya. Bercakap tentang adegan yang memberi inspirasi untuk semua ibu. Anda boleh mencari lebih banyak fotografi hidupan di Groo di laman webnya dan juga di Facebook.

Berkaitan dengan Tapak:

  • Apa bunyi itu? 7 panggilan hidupan liar yang mungkin anda dengar di halaman belakang rumah anda
  • Berapa banyak yang anda tahu tentang hidupan liar di bandar? Ambil kuiz
  • Fotografi satwa liar di taman bandar: Cara memandu

Artikel Berkaitan