Homer, kucing buta yang mengilhami seorang bestseller, telah meninggal dunia

Selepas ditinggalkan sebagai anak kucing dan kehilangan kedua-dua matanya kepada jangkitan, Homer tidak mudah, tetapi hidupnya berubah apabila Gwen Cooper menerimanya.

Dia kagum dengan semangat kecil kucing untuk hidup walaupun kesulitannya, jadi dia membawanya ke rumah dan menamakannya selepas penyair Yunani buta yang menulis "The Odyssey."

"Nasib mungkin mengambil mata Homer, tetapi dia mempunyai hati saya sejak saya mula-mula memegangnya, " tulisnya di blognya.

Ikatan antara Homer dan Cooper mengilhami buku yang mendahului senarai buku laris New York Times dan membolehkan mereka menyelamatkan banyak kucing keperluan khusus yang lain.

Tetapi hari ini, mereka yang tersentuh oleh kisah Homer meratapi kehilangannya. Kucing terkenal, yang baru merayakan ulang tahun ke-16nya, telah diundur pada 21 Ogos.

Homer telah sakit sejak kejatuhan lepas. Doktor haiwan mendapati bahawa tahap enzim hatinya telah mati dan dia mengalami masalah usus.

Walaupun doktor mengatakan Homer hampir mati, kucing itu kelihatan pulih awal tahun ini. Walau bagaimanapun, kesihatannya mula merosot musim panas ini dan Cooper membuat keputusan yang sukar.

"Saya mahu memberitahu anda bahawa kami meletakkan Homer tidur malam ini malam ini, " tulisnya di laman Facebook Homer, yang mempunyai 16, 000 peminat. "Dia sangat letih, dan sudah tiba masanya, kita cukup bernasib baik untuk mencari seorang doktor haiwan yang sangat lembut untuk datang kepada kami di rumah, dan Homer berlalu dengan aman, di atas katilnya sendiri."

Warisan Homer

Ketika Homer tumbuh dari anak kucing bertenaga kepada kucing yang tidak berani, Cooper kagum. Kucing sentiasa mengambil risiko - melompat dan memanjat di sekeliling apartmennya walaupun tidak dapat melihatnya.

"Saya tinggal dengan kucing yang tidak sepatutnya dapat menjalani kehidupan yang normal dan tidak sepatutnya dapat melakukan perkara-perkara yang dilakukan oleh kucing lain, " katanya kepada Reuters. "Tiada siapa yang memberitahu kepadanya bahawa dia tidak dapat lakukan perkara-perkara ini, jadi dia hanya pergi ke hadapan dan melakukannya. "

Cooper begitu terinspirasi, dia menulis sebuah memoir bertajuk "Homer's Odyssey: A Fearless Feline Tale, atau Bagaimana Saya Mempelajari Tentang Cinta dan Kehidupan dengan Cat Wonderful Blind."

Kisah kucing penyelamatan kecil yang berani menyentuh berjuta-juta nyawa, dan buku itu telah diterbitkan dalam 22 bahasa.

Cooper menyumbang 10 peratus daripada royalti dari buku itu ke organisasi penyelamat haiwan, dan dia sering berkongsi kisah-kucing yang diperlukan di halaman Facebook Homer.

Untuk menghormati memori Homer, dia merancang untuk mewujudkan Dana Heroes Homer, yang akan membuat sumbangan dalam nama Homer ke kumpulan perlindungan atau penyelamatan yang berfungsi dengan haiwan keperluan khusus.

Beliau juga merancang untuk menyumbangkan 100 peratus royalti daripada penjualan buku barunya - "Love Save the Day, " sebuah kisah yang diceritakan melalui mata kucing keluarga - mulai sekarang hingga 27 Oktober.

"Dia hanya satu kucing, kucing yang kecil, kental, tidak boleh ditekan, berani dan setia. Siapa yang mungkin dapat meramalkan bahawa dia akan bererti begitu banyak?" dia menulis. "Orang-orang yang bekerja dalam penyelamatan haiwan percaya bahawa setiap haiwan penting. Setiap haiwan yang diberikan peluang untuk mencintai dan dicintai dapat menjadikan kehidupan orang lain lebih baik, dapat mengisi tempat kosong di dalam hati kita, kita bahkan tidak tahu ada di sana sampai mereka penuh. "

Ketahui lebih lanjut mengenai Cooper dan Homer dalam video di bawah.

Berkaitan dengan Tapak:

  • Anjing luncur buta berjalan dengan bantuan saudara
  • Kucing buta menjadi sensasi internet
  • Anjing buta yang tinggal di longgokan sampah mempunyai penglihatan yang dipulihkan

Artikel Berkaitan