Kegembiraan Comber: 8 pantai yang luar biasa untuk memburu harta karun tepi pantai

Sekarang ini senarai baldi ...

Kedua-dua aktiviti yang serius dan kaedah yang sangat baik untuk menyibukkan diri sambil mengambil jalan-jalan epik di sepanjang pantai, pengumpulan pantai dan penembakan adalah versi pencinta alam semula jadi yang memainkan slot (walaupun meditatif dan fizikal yang intensif): itu semua tentang masa, kesabaran, nasib dan mempunyai satu wadah yang kuat di tangan untuk memungut semua barang berharga itu. Bagi ramai, memukul jackpot memainkannya, walaupun anda tidak sepatutnya memulakan hari yang mengharapkan untuk berjalan kaki dengan harta karun jarang yang dibasuh darat. Bahkan pendatang pantai yang berdedikasi boleh menghabiskan berjam-jam berburu / berburu dan, pada akhir hari, pulang dengan tidak lebih daripada leher terbakar matahari, kaki sakit dan beg sampah.

Terdapat beberapa peraturan untuk ekspedisi pantai yang berjaya, walaupun sesiapa yang berpengalaman memetik sesuatu dari pasir boleh memberitahu anda, hasil yang paling berhasil datang segera selepas ribut besar (taufan boleh benar-benar membeku halus), sebelum air pasang atau selepas pasang surut (walaupun ini boleh berbeza-beza mengikut lokasi) dan di pantai kurang berdagang. Yang jauh lebih jauh, lebih baik, memandangkan anda akan mengalami persaingan yang kurang bersemang timbangan pada prowl untuk berkilat, yang tidak biasa dan yang berpotensi menguntungkan. Juga, sedar akan apa-apa peraturan yang boleh melarang anda daripada mengambil apa-apa dari pantai. Di sesetengah pantai, membawa pulang cenderamata cawan adalah sangat halal, sementara pada orang lain ia tidak digalakkan.

Dari Bank Outer ke Teluk Gulf, sesungguhnya, Brooklyn, kami menjelajah negara ini untuk kawasan hotspot di atas pantai, masing-masing menawarkan sesuatu yang berbeza dari segi suasana keseluruhan dan apa yang anda boleh jangkakan untuk ditemui. Dan kerana terdapat begitu banyak pantai bersuara besar yang bernilai mengeksplorasi, beritahu kami tentang tempat kegemaran anda untuk memburu pantai dan berkumpul di bahagian komen - iaitu, jika anda tidak keberatan berkongsi perkongsian rahsia.

1. Calvert Cliffs State Park, Lusby, Maryland

Foto: Rick Wagner / Flickr

Walaupun Maryland tidak betul-betul menjerit "bonanza beachcombing, " Chesapeake Bay adalah tempat yang luar biasa untuk memburu harta karun pesisir pantai lama, terutamanya bagi orang-orang selepas sesuatu yang sangat spesifik: gigi megalodon fosil. Dikenali dengan kekayaan berukuran besar jerung berukuran XL (dan buaya) dan lain-lain makanan yang tersimpan dari era Micocene (kita bercakap 10 hingga 20 juta tahun yang lalu) termasuk Chesapecten (raksasa raksasa) dan Ecphora (siput laut) pantai Taman Negeri Calvert Cliffs di pantai barat Chesapeake adalah syurga pemburu fosil yang terkenal di peringkat antarabangsa. Pada nota itu, sedar bahawa mengakses pantai memerlukan kenaikan 2 batu yang melampau di taman, jadi pastikan untuk mencungkil cahaya (tetapi jangan lupa penapis, sekop dan penyembur bug). Dan walaupun anda tidak akan meninggalkan dengan saku yang penuh dengan gigi hiu, lain-lain tempat popular di pantai Mid-Atlantic termasuk Cape Henelopen State Park di Lewes yang indah, Delaware; dan perjalanan feri cepat di Delaware Bay adalah Cape May di New Jersey, sebuah resort tepi laut bersejarah Victoria yang terkenal dengan "berlian" (aka kerikil kuarza laut yang dipoles laut).

2. Dead Horse Bay ("Botol Pantai"), Brooklyn, New York

Foto: Jason Eppink / Flickr

Hari-hari ini, peluang anda untuk terjatuh di bangku kuda yang dibasuh di tepi air kecil ini di dalam Kawasan Rekreasi Kebangsaan Gateway adalah ramping. Ini mungkin satu perkara yang baik melainkan idea anda tentang hari yang menyeronokkan di pantai melibatkan kenaikan kering. Sekali di rumah untuk menghancurkan kilang-kilang gam abad ke-19, tumbuh-tumbuhan baja (dengan itu nama bayangan yang menarik) dan perusahaan perindustrian tidak bermoral yang lain, pantai yang agak rumit untuk mengaksesnya oleh Majalah Brooklyn sebagai "Pantai Rahsia Terbaik" magnet untuk pemburu harta karun hipster dan sarung tangan dapur sarung tangan sarung tangan dapur yang semuanya datang untuk detritus lama-lama (baca: bukan plastik). Botol apoteker, anak patung porselin yang menyeramkan, jentera, kasut, telefon berputar, dan sebagainya gelembung dari tapak pelupusan sampah raksasa di bawah rumput-rumput yang telah membocorkan kandungannya sejak tahun 1950-an. Seluruh perkara itu agak mengganggu - tidak menyebutkan bau - dan anda mungkin harus menahan pembaca Therapy Apartment untuk mendapatkan tangan anda pada botol minyak wangi vintaj impian anda. Namun, untuk hari bersiar-siar di pantai dengan getaran pasca apokaliptik, anda tidak dapat mengalahkan Dead Horse Bay.

3. Pantai Kaca, Fort Bragg, California

Foto: Sarah dan Jason / Flickr

Sebahagian daripada Taman Negeri MacKerricher di Mendocino County, California yang indah, kebanyakan Pantai Kaca (sebenarnya tiga pantai) secara teknikal adalah "kelihatan tetapi tidak mengambil" urusan kerana ia berada di bawah bidang kuasa Jabatan Taman dan Rekreasi California. "Kebenarannya adalah bahawa ia adalah salah guna untuk menghilangkan apa-apa artifak dari harta taman negara, " jelas Tim Quandt taman rimba di laman web pelancongan Fort Bragg. "Pengawal taman belum mula memetik pesalah ... namun, tetapi hari itu akhirnya akan tiba." Walau bagaimanapun, ia adalah destinasi senarai baldi yang diperdagangkan dengan baik - Sea Glass Journal merujuk kepada pantai sebagai "mecca untuk pengumpul kaca laut" - untuk pendatang pantai yang berdedikasi, ada sesetengah baldi yang mengetuk, yang mengusahakan Lebuhraya yang indah untuk menghabiskan berjam-jam rooting di sekitar untuk khazanah halus dan berkilauan yang dikarang oleh Alam Semulajadi. Gelas ini merupakan hasil sampingan dari sampah pembuangan sampah yang tidak disemak di kawasan itu - sehingga penghujung tahun 1960-an, penduduk Fort Bragg hanya akan melemparkan sampah mereka - kereta dan peralatan rumah yang dibuang - dari tebing dan ke Pasifik. Walaupun usaha pembersihan yang luas telah memadam banyak kerosakan buatan manusia yang ditimbulkan di pantai dan garis pantai di sekelilingnya, gelas itu, yang dipecahkan selama bertahun-tahun menjadi sisa-sisa yang berwarna-warni pasir.

4. Lincoln City, Oregon

Photo: EyeMindSoul / Flickr

Pantai Oregon yang liar dan indah adalah destinasi bertaraf dunia untuk pemburu harta karun yang mencari agate, jasper, kayu gaharu, fosil dan pelbagai jenis flotsam dan jetsam (hanya tidak mengharapkan untuk menamatkan hari dengan beg plastik yang dipenuhi dengan cangkang). Di pantai tengah Oregon, Lincoln City adalah tempat yang baik untuk memulakan ekspedisi pantai memandangkan ia adalah bandar yang benar-benar menggalakkan - dan meraikan - memburu harta karun maritim. Setiap hari Oktober hingga Mei (cuaca membenarkan), perahu nelayan berwarna-warni yang berwarna-warni dari pelbagai saiz, masing-masing ditandatangani dan dihitung oleh seorang artis tempatan, diletakkan di atas garis pasang di sepanjang hamparan pantai sejauh 8 batu di bandar yang ditetapkan oleh "float peri. " Pada dasarnya, acara tahunan Pencari Penyokong Lincoln City adalah seperti memburu telur Paskah selama sebulan tetapi dengan lebih banyak rumpai laut dan kotoran - dan, ya, anda dapati, anda menyimpannya. Walaupun peluang anda untuk terhuyung-huyung di atas kaca "baru" terapung di sekitar Lincoln City adalah agak tinggi memandangkan beribu - ribu daripadanya disetorkan setiap tahun, pesisir pantai yang paling serius adalah selepas perjanjian sebenar: Memancing kaca kaca Jepun yang pernah melayang ke darat dengan tetap di pantai-pantai Washington, Oregon dan Alaska. Pada zaman penangkapan ikan komersial plastik, barang-barang antik yang dibuat dari botol untuk kegunaan semula dikitar semula tidak lagi digunakan secara aktif tetapi anda masih boleh menemui mereka kadang-kadang ... bersiap sedia untuk bertarung jika ada seseorang pada saat yang sama seperti yang anda berikan bahawa ini indah - dan berharga - koleksi boleh mendapatkan sen cantik di eBay.

5. Pulau Ocracoke, Carolina Utara

Foto: Amy Merideth / Flickr

Penghancuran adalah perniagaan yang serius di Bank Luar dan terdapat banyak tempat primo untuk akar di dalam pasir untuk kepakaran serantau seperti whelks, kerang, kerang coquina dan kerang negeri Carolina Utara, boneka Scotch yang agak sukar dipahami. Dan jika anda ingin bercampur dengan penduduk OBX berpengalaman yang berseri-seri, ketahuilah bahawa ini adalah satu jenis dua baldi tempat: satu baldi untuk khazanah dan satu lagi untuk sampah yang mungkin anda dapati di sepanjang jalan. Terlalu jauh dan lebih jarang dikembangkan daripada pasir pelancong yang sesak di utara, Pulau Ocracoke (tempat di mana Blackbeard menghabiskan masa akhir-akhirannya dan di mana dan orang pribumi bercakap sejenis lucu) adalah pantai yang penuh dengan hotspot dan, bersama-sama dengan Pulau Portsmouth yang terletak berhampiran, di mana para Outer Bankers tahu permainan shell mereka. Dan bagi mereka yang lebih suka mengambil pas untuk memburu Scotch Bonnets dan dolar pasir sebelum "hoi toid" (pasang surut), mempesona Ocracoke dan 16 batu dari pantai liar dan indah (pantai dianggap sebagai sebahagian dari Cape Hatteras National Seashore) masih sangat berbaloi.

6. Padre Island National Seashore, Texas

Foto: Terri Ross / Flickr

Menawarkan lebih dari 70 batu dari kebahagiaan yang belum berkembang di sepanjang Teluk Mexico, banyak yang perlu dilakukan di Pulau Laut Pulau Laut: pemotongan, berenang, memancing, luncur angin, menonton kura-kura dan mengambil khazanah dari ombak. Ia adalah beg campuran - atau baldi, sebaliknya - daripada apa yang anda akan tersandung di Pulau Padre tetapi kerang, kayu apung dan kacang laut semua besar seperti yang dikatakan oleh Perkhidmatan Taman Negara, "perkara-perkara yang telah hilang atau dibuang oleh kapal laut dan aktiviti laut lain. " Dengan syarat bahawa anda tidak membakar apa-apa dengan orang yang hidup di dalamnya atau apa-apa bahan bukan organik yang boleh digambarkan sebagai jauh dari "kuno, " anda bebas menyimpan sebarang harta yang terdapat dalam Pulau Laut Pulau Laut (hanya simpan yang baldi 5-gelen atau bawah). Dan walaupun semua unit NPS mempunyai dasar pengesan "tiada pengesan logam" yang ketat, ini adalah masalah besar dalam sempadan Pulau Laut Pulau Padre memandangkan sejarah pulau sempadan kaya dengan kisah-kisah kebakaran kapal, bajak laut pasir dan harta karun yang terkubur. Pemburu harta karun pengesan logam-pengesan logam mungkin mempunyai nasib yang lebih baik di bandar resort Pulau Padre Selatan di mana alat-alat itu tidak verboten dan barangan runcit - perhiasan, jam tangan, syiling, maruah - tidak sengaja ditinggalkan oleh pemutus musim bunga di dalam pasir yang banyak.

7. Pulau Sanibel, Florida

Foto: Sheri / Flickr

Sekiranya anda seorang yang suka memukul pantai dengan baldi, kulowuk, tiub Chapstick dan topi liar yang besar, Pulau Sanibel memerlukan penjelasan yang sedikit atau tidak. Lagipun, orang-orang dari seluruh dunia berkerumun di pulau halangan yang didominasi tempat perlindungan hidupan liar di Pantai Teluk Florida pada umumnya untuk melakukan salah satu daripada tiga perkara: golf, bermalas-malasan dan menghabiskan berjam-jam pada waktu meninjau pantai pasir putih yang menakjubkan di pulau itu khazanah, kulit kerang yang khusus. Pelawat kali pertama dan mereka yang tidak menyedari aktiviti riadah Sanibel yang paling popular mungkin tersentuh oleh postur yang mengerikan yang kelihatannya menimpa hampir semua orang di pulau berbentuk udang. Baik tuan Alice, kenapa semua orang mengepung, bungkuk dengan punggung mereka yang dibesarkan di udara? Ini, tentu saja, tidak lain adalah "Sanibel Stoop" yang terkenal, pendirian rasmi para ahli konklom di pulau itu. Dan walaupun anda lebih suka tidak menyertai rakan-rakan pelancong anda - dan sesetengah penduduk yang agak kompetitif - dalam huru-hara yang mengutuk peluru, Muzium Bailey-Matthews Shell Sanibel, yang mempunyai lebih daripada 150, 000 spesimen, masih sangat berharga.

8. Pantai kapal karam, Lanai, Hawaii

Foto: rickh710 / Flickr

Seperti yang akan dibayangkan, Kepulauan Hawaii adalah sangat buruk dengan khazanah yang tersebar di dalam pasir, setiap pesaing pantai yang menawarkan sedikit berbeza: kaca laut, kerang, kacang laut, kayu hanyut dan sebagainya. Tetapi bagi mereka yang ingin mengelakkan massa yang mengumpul kulit puka, alasan pemburuan terbaik boleh, dijangka, dijumpai sedikit dari jalan yang dipukul. Kekunci rendah - dan kurang ringan - Lanai, bekas ladang nanas Dole yang kini hampir sepenuhnya dimiliki oleh milyuner bellicose, Larry Ellison, adalah tempat yang sangat baik untuk bermula. Memerlukan memandu pacuan empat roda di jalan-jalan yang tidak ditandakan, perjalanan yang diperlukan untuk mencapai Kaiolohia, atau Shipwreck Beach, dari resort Lanai mungkin menakutkan tetapi hasilnya sangat bernilai: Lebih 8 batu dari pantai liar dan angin berliku-liku yang dipenuhi dengan pelbagai harta rampasan seperti pantai cangkerang, pelampung kaca Jepun dan kadang-kadang sampah menarik. Juga tempat yang popular untuk berjemur dalam kesendirian yang hampir lengkap (hanya tidak berenang), tangki minyak WWII yang berkarat yang meletus di terumbu karang di pantai timur laut yang berceranggah di pulau ini menyediakan peringatan segera dan sangat jelas tentang bagaimana jarak jauh ini patch syurga mendapat namanya. Dan jika boleh, dapatkan pengintip Kem Persekutuan, perkumpulan pondok memancing yang berdekatan yang dibina pada tahun 1930-an sepenuhnya dari kayu hanyut dan kayu memo yang dibasuh di Pantai Shipwreck.

Cerita yang berkaitan di Laman:

  • 10 perkemahan tepi laut cantik AS
  • 12 pantai khusus tapak berbunyi
  • 8 pantai terpencil terbaik di Amerika Utara

Artikel Berkaitan