Kenapa kita harus menjalani kehidupan kita lebih seperti sloth

Sloth - mereka adalah mamalia yang menggembirakan, perlahan-lahan yang telah banyak ditanam oleh orang ramai. Haiwan-haiwan yang aman ini juga boleh mengajar kita satu atau dua perkara tentang bagaimana kita perlu menjalani kehidupan kita, menurut ahli zoologi Lucy Cooke - pengarang "Hidup di Sloth Lane: Perlahan dan Meremehkan Hibiscus, " sebuah buku foto yang dipenuhi dengan petikan inspirasi mengenai merangkul dan menikmati kehidupan.

Cooke bercakap dengan Tapak tentang cintanya dan komitmennya untuk sloth, dan mengapa mereka adalah salah satu haiwan kegemarannya.

"Saya mempunyai tempat yang lembut untuk haiwan yang disalahfaham, " kata Cooke. "Sloths adalah sangat pelik dan sangat tidak difahami Orang ramai berfikir kerana mereka lambat mereka malas Tapi mereka sangat berjaya. Sebab kejayaan mereka adalah pembentukan perlahan mereka, kelebihan evolusi, ikon penjimatan tenaga dan cemerlang dalam membuat keputusan Kalori sangat sedikit setiap hari. "

Pergerakan lamban dan kehidupan sederhana yang mengilhami Cooke untuk menulis buku terbarunya yang diisi dengan petikan mengenai kesedaran dan refleksi.

"Kita perlu melihat sloth sebagai guru cara hidup kita berkat kehidupan yang lamban dan mampan Kita perlu mencuba dan menjadi lebih licik. Dengan menjadi lebih perhatian, kita akan menjadi lebih perhatian terhadap planet ini dan diri kita sendiri . "

Cooke berkata tema buku itu "melambatkan dan menghargai kehidupan untuk apa yang bukannya mengejar apa yang anda mahu."

Tetapi buku Cooke bukan hanya dipenuhi dengan gambar-gambar comel sloth dan petikan inspirasi. Dia juga termasuk fakta tentang sloths - seperti "Sloths adalah luar biasa ketika datang ke pencernaan, mampu makan daun toksik yang akan membuat haiwan lain sakit" dan mereka adalah "makhluk-makhluk alam semula jadi introvert dan sangat kandungan sendirian."

Pengetahuan mendalamnya datang dari lapan tahun pengalaman dengan mamalia ini. "Saya bekerja dengan dua hingga tiga tempat perlindungan yang berbeza yang mengurus sloth yang ditinggalkan di mana saya mengambil gambar." Cooke berkeras bahawa dia hanya bekerja dengan tempat perlindungan yang berfungsi untuk memulihkan sloth dengan matlamat mengembalikannya ke liar.

Selama bertahun-tahun, dia mendapat tahu sloth di tempat suci. "Saya tahu nama 200 sloth." Dia juga boleh memberitahu mereka selain dari satu sama lain. "Saya suka kerana sloths kerana beberapa sebab yang luar biasa mempunyai wajah yang sangat individu, wajahnya sangat menarik ... ada yang bodoh, dan ada yang cantik."

Akhirnya, Cooke mahu "menaikkan profil sloth dan gagasan bahawa perlahan dan mampan adalah perkara yang baik" dengan cara yang suka bermain.

Artikel Berkaitan