Kenapa sajak pembiakan menyeramkan bermain ulangi di bandar Inggeris ini?

Brosur untuk bandar Ipswich yang cantik di Inggeris memeriksa semua kotak pelancongan yang biasa.

Terdapat sebuah sekolah yang indah di sepanjang garis pantai, mungkin diselingi oleh hidangan dan satu liter di salah satu restoran pelabuhan pelik.

Terdapat sebuah dewan tarian, di antara bangunan-bangunan warisan tua yang tidak terhingga. Teater tempatan sepatutnya cukup bagus juga.

Dan kemudian ada sajak nurseri yang berputar yang telah bermain di atas pembesar suara awam yang menimbulkan seram di semua yang mendengarnya.

Sesungguhnya, bandar sekitar 133, 000 orang telah mengalami penambahan yang agak menyeramkan, "Ia hujan, ia mencurah" sekurang-kurangnya setahun, menurut Bintang Ipswich.

(Dan supaya anda dapat memainkan lagu tulang belakang di dalam mimpi buruk anda sendiri, lagu itu terus dengan, "Orang tua berdengkur. Dia pergi tidur dengan bongkahan di kepalanya dan tidak dapat bangkit pada waktu pagi. ")

Lagu itu, kata seorang wanita yang tidak dikenali oleh akhbar itu, meletupkannya sepanjang hayat.

"Kali pertama saya mendengarnya, ia adalah perkara yang paling menakutkan, " katanya kemudian kepada BBC. "Saya pergi sejuk dan merasa sakit, dan berfikir 'Apa yang ada di bumi?'"

Dan untuk membuktikan bahawa dia tidak diseksa oleh syaitan, wanita itu mencatatkan soundtrack kesenjangan untuk seluruh dunia sehingga putus asa. (Anda boleh mendengarnya bermain di video di atas.)

Seorang wanita mendakwa sajak nurseri itu akan membangkitkannya pada pertengahan malam. (Foto: Fer Gregory / Shutterstock)

Akhirnya, sumber yang tidak wajar ditty telah dikesan - bukan ke rumah seorang lelaki yang berpakaian sebagai badut dengan kesukaan untuk objek yang tajam, melainkan sebuah tapak perindustrian yang berdekatan.

Ternyata penceramah telah ditubuhkan untuk secara automatik mengeluarkan sajak nurseri setiap kali pergerakan dikesan pada harta itu.

Dan apa sebenarnya yang ia teruskan?

Labah-labah.

Seperti yang dilaporkan dalam The Independent, pemilik harta itu telah mengeluarkan kenyataan, menjanjikan tweak sistem itu untuk memastikan jiran-jirannya tidak begitu gila.

"Suara itu hanya sepatutnya bertindak sebagai pencuri untuk pencuri oportunistik yang datang ke harta kami, dan ia hanya direka untuk didengar oleh orang-orang di tanah persendirian kami, " kenyataan itu dibacakan. "Kami kini menyedari masalah sensor kilat sedang dipicu oleh labah-labah merangkak di seluruh lensa kamera kami dan kelihatan seperti kami telah muncul terlalu keras."

Oleh itu, balik ke Ipswich. Nikmatilah ikan dan kerepek dan jalan-jalan tepi pantai yang panjang. Tiada badut pembunuh di sini.

Hanya labah-labah atau dua dengan rasa humor yang berpintal.

Artikel Berkaitan