Kenapa waktunya melancarkan lobak bayi

Wortel bayi menawarkan tahap kemudahan yang sukar untuk ditolak. (Foto: AnjelikaGr / Shutterstock)

Wortel adalah salah satu daripada sayur-sayuran yang hampir semua anak makan. Sebenarnya, sebahagian besar makan sayur-sayuran anak-anak saya terdiri daripada wortel mentah, lada merah mentah, dan kacang hijau mentah yang dipotong dan dilayan telanjang sebagai sisi renyah. Pada malam kerja yang tidak baik, suami saya dan saya mengambil bahagian dalam trik crudite-as-side-dish. Saya selalu terkejut betapa cepatnya kami melalui lobak mentah.

Seperti kebanyakan orang, saya selalu membeli wortel dalam bentuk bayi, bentuk plastik untuk kemudahan. Tetapi seiring hidup saya perlahan-lahan berkembang menjadi lebih sedar, sedar kesihatan, kesadaran pengguna, dan, rasa sedar, saya memutuskan untuk meletakkan beg anak wortel terakhir saya di atas pyre pengebumian.

Saya akan batu yang sejuk, hijau-batang yang mengalir, wortel sebenar

Lihatlah. Itulah wortel dengan benda hijau pada mereka. (Foto: Elena Dijour / shutterstock)

Ia bukanlah perkara klorin, yang mana orang telah menjadi panik. Ya, nampaknya terdapat sedikit klorin dalam kantung wortel bayi anda untuk melawan bakteria, yang umumnya diterima sebagai selamat. (Sebenarnya, syarikat-syarikat memberi jaminan kepada kita, semua bahan kimia lain yang dimakan setiap hari di sistem endokrin kita.) Tetapi saya melihat perkara-perkara yang berbeza sekarang, dan falsafah mempunyai seseorang yang menghilangkan kulit wortel anda, membungkusnya dalam beg, dalam kilang, dan masukkan sedikit bahan kimia yang "selamat" di dalamnya, yang dihasilkan di kilang lain ... semuanya nampak seperti susah payah.

Semua orang yang bekerja terlalu banyak tanpa masa untuk dijual dijual kemudahan dalam banyak cara yang kita tidak fikirkan sama sekali. Di dalamnya terdapat masalah sebenar ... menghampiri kehidupan secara automatik sehingga anda tidak akan mengambil sedikit masa untuk melihat apa yang akan menjadi seperti membeli lobak biasa, mengupasnya, memotongnya dan memasukkannya ke dalam balang. Ini adalah bagaimana kita telah berakhir di dunia yang penuh dengan sampah, dengan lautan penuh dengan plastik dan langit penuh dengan karbon.

Saya tidak bermaksud untuk menjatuhkan wortel bayi atau menilai semua orang yang menggunakannya - seperti yang saya lakukan sehingga, seperti, minggu lepas. Wortel bayi mempunyai satu-satunya yang mendapat jutaan orang untuk makan wortel di negara ini, termasuk kanak-kanak, dan itu satu perkara yang mengagumkan. Wortel bayi adalah neutral. Tetapi mereka mewakili kebiasaan saya yang tidak berguna, yang saya cuba hancurkan, satu wortel bayi pada suatu masa.

Ia adalah perkara kecil, tetapi ia mempunyai implikasi yang lebih besar untuk hidup di Bumi

Kadang-kadang, jika lobak itu telah berada di dalam peti sejuk untuk seketika, mereka tidak rasa sangat baik. (Foto: vincent noel / Shutterstock)

Perubahan kecil, satu demi satu - itu cara terbaik untuk membentuk tabiat baru. Jadi, saya cuba membeli lobak biasa, mengupas mereka, melemparkan kulit di dalam sayur-sayuran ke dalam beg solekan segera di dalam peti sejuk saya, memotongnya dan meletakkan di dalam balang. Ia cukup mudah, orang ramai.

Dan jika saya jujur ​​dengan sempurna, dorongan awal untuk melakukan ini adalah satu siri wortel bayi yang hanya kelihatan seperti kotor dan tidak merasa begitu baik untuk saya akhir-akhir ini. Ini terasa lebih baik. Dan memotong lobak dewasa untuk sup atau resipi lain adalah lebih mudah daripada memotong wortel bayi, yang biasanya semua saya ada di tangan. (Berapa banyak populasi lobak yang berbeza boleh ibu bekerja bertanggungjawab untuk stok?)

Lobak wak lama juga menawarkan keluarga kami peluang untuk mempunyai ceramah penting ... mengenai Bugs Bunny. Dan untuk membincangkan bagaimana anak-anak saya mesti menonton Looney Tunes. Kami menyedari perbincangan ini amat diperlukan selepas bertanya kepada anak-anak saya jika mereka tahu siapa yang mengatakan "Apa itu Doc?" hanya untuk bertemu dengan penampilan yang hilang, bingung dan tindak balas "... uh, Spider Man?"

Jadi ini kemenangan besar ekologi, dalam skema kehidupan yang besar?

Siapa tahu? Mungkin tabiat baru saya akan menjadi lebih besar. (Foto: ESB Professional / Shutterstock)

Tidak betul. Ia tidak berbasikal bukannya memandu atau membeli-belah pasar petani daripada makanan kerang plastik, atau mengundi, tetapi ia satu kebiasaan kecil yang pecah. Dan di sana - membuat kebiasaan baru - adalah blok bangunan untuk menetapkan kehidupan dalam setiap cara yang boleh dibayangkan.

Sekurang-kurangnya, setiap sekumpulan wortel biasa yang saya beli adalah:

  • Satu beg plastik kurang
  • Satu pelepasan kilang kurang C
  • Kupas wortel, yang akan menjadi sup sayur-sayuran
  • Lemak yang lebih baik
  • Kanak-kanak yang tahu siapa Bugs Bunny adalah.

Win-win-win-win-win.

* * *

Linda McCarthy adalah kekuatan di sebalik Brooklyn Bread, di mana cerita ini pertama kali muncul. Dia seorang ibu bekerja yang sentiasa mencari jalan untuk membawa kewarasan dan kedamaian kepada kewujudan keluarga kerja bandar. Dia sungguh serius untuk memastikan anak-anaknya dapat menikmati banyak sifat dan bahawa keluarganya hidup dengan lestari dan berfikir yang mungkin. Dengan perubahan kecil, mereka melakukan lebih baik setiap hari.

Artikel Berkaitan