Kucing perlindungan menjadikan pasangan rock-climbing sempurna

Craig Armstrong telah memanjat batu selama kira-kira lima tahun, dan kebelakangan ini dia memanjat dengan rakan yang sangat istimewa: kucing hitam berusia 2 tahun bernama Millie.

"Orang-orang membawa anjing mereka ke tongkang sepanjang masa, saya sentiasa tahu apabila saya sudah cukup untuk mendapatkan haiwan kesayangan saya akan membawa saya juga, tetapi ia akan menjadi kucing, " katanya.

Dia mendapati Millie di Park City, Utah, tempat perlindungan haiwan. Apabila anak kucing berusia 8 tahun itu naik ke bahunya, Armstrong tahu dia akan menjumpai rakan barunya dan pulang ke rumahnya pada hari itu.

Apabila Millie mendapat sedikit lebih tua, dia mula mengambil perjalanan memandu singkat untuk membawanya ke traknya, dan kemudian ke sebuah pulau kecil Salt Lake City di mana dia boleh terbiasa berada di luar dalam persekitaran yang selamat.

Musim luruh lepas, Armstrong mengambil Millie pada lawatan luar biasa besarnya yang pertama ke Joe's Valley, kepekatan batu besar di Utah.

Seperti semua anak kucing, Millie ingin tahu, tapi tidak seperti kebanyakan anak kucing, dia diberi peluang untuk meneroka di luar, memanjat batu dan melompat dari batu ke batu.

"Dia benar-benar kecil dan mempunyai kecenderungan untuk melompat pada orang dan naik ke bahu mereka. Dia melakukan itu kepada beberapa gadis cantik, yang menunjukkan saya mencintai saya, " Armstrong menulis apabila dia menerangkan pengembaraan kucing yang mendaki pertama.

Utamakan keselamatan

Selepas itu, Millie menyertai lebih banyak perjalanan mendaki, meneroka lebih jauh dan mendaki lebih tinggi, tetapi Armstrong berkata keselamatannya sentiasa menjadi keutamaan.

Dia memakai tali pinggang yang berganda dengan tali pinggang tambahan, dan Armstrong melekatkannya pada tali pinggangnya sendiri. Dia juga mengikatkan LED kepada abahnya jika mereka tertangkap dalam kegelapan, dan dia sentiasa membawa Millie botol air, makanan dan merawatnya.

"Apabila di laluan tertentu saya akan membebaskan diri secara solo, yang bermaksud saya tidak berada di tali atau apa-apa, tetapi saya akan memakai tali pinggang saya dan melampirkannya kepadanya. Saya hanya mudah memanjat dengan baik dalam kemampuan saya supaya jatuh tidak nyata ancaman. "

Pendakian tertinggi dia dan Millie telah dilakukan dalam fesyen itu adalah "1, 000 'Fun" di San Rafael Swell, yang merupakan 1, 000 kaki pada sidang kemuncak itu.

"Millie jelas mempunyai ketakutan sifar, " katanya. "Dia berjalan dengan rapi di tepi tebing dan melompat jurang dari satu batu ke batu lain. Keseimbangannya luar biasa, dan dia tidak pernah terperangkap dalam ketakutan."

Walau bagaimanapun, dia mengakui ada satu panggilan yang rapat.

Semasa rappelling off 1, 000 'of Fun, ekor Millie terjebak dalam peranti rappel untuk satu saat. Dia menjenguk dan menggali cakarnya ke Armstrong, tetapi selain kehilangan sedikit bulu, Millie adalah baik-baik saja.

Catting

Apabila mereka berada di kem, Armstrong membolehkan kucingnya yang tidak berani bersiar-siar ketika dia memasak makan malam, tetapi dia berhati-hati untuk memerhatikannya. Beliau berkata jika mereka berada di padang pasir, lebih mudah untuk melihatnya dan dia tetap dekat dengan kem, tetapi ketika mereka berada di hutan, dia cenderung bersiar-siar di dalam pepohonan.

"Saya sentiasa memberikan masa yang cukup untuk berkemampuan untuk melakukan apa yang dia mahukan dan hanya mengikutinya. Climbs atau slot adalah matlamat saya bukan miliknya, jadi dia boleh tertekan dan saya ingin memberikan masa untuk membongkar . "

Sebenarnya, meletakkan agenda manusia beliau dan membiarkan Millie bersiar-siar secara bebas adalah sesuatu yang dia panggil "catting, " dan ia merupakan bahagian penting dari lawatan luar mereka.

"Tugas anda adalah untuk mengikuti, melindungi, selamat dari tempat-tempat yang berbahaya dan pemangsa, " Armstrong menjelaskan di laman webnya. "Ganjaran anda mengalami sifat pada kadar yang lebih perlahan, dari perspektif yang berbeza, dalam cahaya baru."

Armstrong berkata terdapat keburukan untuk memanjat batu dengan kucing kerana anda bertanggungjawab untuk keselamatan haiwan kesayangan anda, dan kehadiran haiwan itu adalah elemen lain yang perlu anda ambil kira semasa memanjat. Walau bagaimanapun, kebaikan itu melampaui keburukan.

"Bahagian yang terbaik? Kegembiraan yang mudah, ketawa, keseronokan kebudak-budakan, mendapatkan teman kecil saya di tempat-tempat yang mengagumkan, kenangan saya Zac menyertai kawan saya dalam banyak pengembaraan dengan kucingnya, Kenneth. laluan panjang dengan kucing yang dilekatkan pada tali pinggang mereka, itu adalah adegan yang tidak masuk akal dari luar mencari. Dari dalam, walaupun, ia hanya menyeronokkan. "

Ingin memanjat kucing anda?

Armstrong menasihatkan bahawa pemilik kucing memudahkan rakan kucing mereka untuk menikmati luar rumah yang hebat dan bersedia untuk duduk di satu tempat untuk seketika apabila kucing anda memerhati dan meneroka.

Beliau berkata ia juga merupakan idea yang baik untuk mendapatkan kucing anda digunakan untuk menunggang bahu anda dari usia muda.

Tidak semua kucing akan dibawa ke pendakian rock seperti Millie, tetapi itu tidak bermakna anda tidak dapat menikmati alam bersama.

"Banyak orang berkata kepada saya, 'Saya berharap kucing saya akan melakukan itu, saya berharap kucing saya kucing pengembaraan.' Pemikiran saya bahawa setiap kucing adalah kucing pengembaraan. Dapatkan mereka di sana, pastikan mereka selamat - mereka akan bersenang-senang. "

Lihat lebih banyak foto Millie dan Kenneth kucing mendaki di bawah, dan ikut Armstrong di Instagram untuk lebih.

Berkaitan dengan Tapak:

  • Bagaimana untuk mendaki dengan kucing anda
  • Adakah kucing sentiasa mendarat di kaki mereka?
  • Temui Honey Bee, kucing penyelamat buta yang suka naik

Artikel Berkaitan