Maaf, tetapi kampung kecil Itali yang menakjubkan ini tidak akan membayar anda untuk berpindah ke sana

Bormida mempunyai penduduk hanya 394. Ia adalah sebuah kampung yang cantik yang terletak di pergunungan Itali, di rantau barat daya Liguria. Walaupun keindahan dan janji kehidupan minimalis dan tekanan rendah, Bormida berada dalam bahaya menjadi sebuah kota hantu.

Menghadapi penduduk yang semakin berkurang, Mayor Daniele Galliano mengemukakan cadangan yang akan membawa penduduk baru ke kawasan tersebut. Menurut Guardian:

Jika semua berjalan maju, dari tahun depan sesiapa sahaja yang memindahkan kediaman mereka ke Bormida dan sama ada sewa atau membeli harta di sana akan diberi € 2, 000.

Dan di bawah skim sewa yang rendah, yang sepatutnya ditempatkan dalam tempoh dua bulan akan datang, harta kecil akan berkurang hanya € 50 sebulan sementara yang lebih luas akan tidak lebih dari € 120.

"Kami masih berusaha membuat rancangan itu, tetapi sesiapa dialu-alukan untuk datang dan tinggal di sini, " kata ahli majlis tempatan, yang tidak mahu dinamakan. "Kami adalah komuniti kecil tetapi sangat menyambut. Kami tinggi di kawasan gunung tetapi juga tidak jauh dari laut - ia gaya hidup sihat, udara sangat bersih. "

Pengumuman itu ditemui dengan sedikit kegembiraan dengan kira-kira 17, 000 orang yang meminta lebih banyak maklumat tentang mengambil kehidupan yang lebih mudah di pedalaman. Tetapi ada satu masalah sahaja: Datuk Bandar telah menarik balik tawaran tersebut, menyiarkannya di Facebook:

"Ia hanya idea yang saya cadangkan ke rantau Liguria, yang saya hubungi. Berita itu dilaporkan salah dan telah mencapai khalayak di seluruh dunia. Itali adalah negara yang cantik, tetapi seperti yang lain, berada dalam krisis ekonomi. Malangnya, ia tidak mungkin untuk mencari bantuan untuk semua. Terima kasih atas minat anda. "

Ia tidak jelas sama ada sambutan Datuk Bandar baru-baru ini menunjukkan bahawa tawaran itu tidak lagi berdiri atau jika komuniti kecil itu tidak dapat menangani tahap kepentingan ini.

Tidak kira, strategi - mungkin dengan lebih banyak perancangan - adalah satu yang dapat disalin oleh beberapa kampung lain. Laporan 2016 menunjukkan bahawa sepertiga dari kampung-kampung Itali mengalami ancaman pengurangan penduduk yang sama seperti Bormida.

"Dalam 25 tahun yang lalu, satu penduduk di tujuh telah meninggalkan kampung-kampung kecil Itali, sama ada menuju bandar-bandar besar atau kota-kota besar atau meninggalkan negara ini ... Hampir 2, 500 kampung berisiko menjadi komuniti hantu, dengan dua juta rumah yang mengejutkan ditinggalkan atau dibiarkan kosong oleh pemiliknya, menurut laporan itu, yang disusun dengan bantuan Persatuan Konsili Negara-Negara Itali, "lapor The Telegraph.

Jika anda mencari tempat yang indah untuk menelefon rumah, dan yang berpatutan, anda mungkin ingin menyemak senarai di beberapa kampung kecil yang diketahui di pedesaan Itali.

Cerita ini telah dikemas kini dengan tambahan, maklumat terkini.

Juga di laman web: 9 pelayaran sungai terbaik yang dipecat

Artikel Berkaitan