Makna musim bunga

Musim musim semi penuh dengan transformasi. Suhu naik ke tahap yang lebih menawan, menentang alam semula jadi Alam Alam beberapa bulan yang lalu. Daun-daun yang kita lihat jatuh dan bunga yang kita lihat layu kini tumbuh menjadi tumbuh-tumbuhan subur, hijau, dan sempurna. Selain daripada perubahan cuaca yang berlaku pada musim bunga, kita juga mengubah kehidupan kita.

Cuti-cuti itu sudah berakhir ... tiada lagi makanan berkalori tinggi yang dimuatkan dengan karbohidrat dan lemak tepu yang Nenek dibuat untuk makan malam Krismas atau Kesyukuran. Tidak lagi melepaskan joging pagi itu kerana jalan-jalan ditutupi dengan ais atau salji.

Apabila musim bunga melonjak ke dalam hidup kita, kita mula mengambil kekurangan musim sejuk yang ditanamkan di dalam kita menjadi sloth. Resolusi Tahun Baru untuk menyertai gim bermula dikuatkuasakan, jadi anda pasti mempunyai badan bikini anda kembali pada waktunya untuk percutian pantai anda. Tidak ada lagi bersantai di sofa sepanjang hari menonton bola sepak - pada musim bunga anda boleh mengumpulkan rakan-rakan bersama di taman untuk permainan anda sendiri.

Bagi kita yang mempunyai alahan, musim bunga juga merupakan panggilan untuk sistem imun kita. Cuaca yang sentiasa berubah-ubah dan debunga yang berlebihan menyebabkan populasi alergi yang ditenggelami dengan berlari hidung dan sakit tekak apabila tidak disediakan. Untuk melawan perubahan ini yang menjejaskan tubuh kita secara negatif, memuat vitamin seperti Vitamin C atau debunga lebah, dan ubat-ubatan alahan seperti Sudafed atau Tylenol Cold adalah penting.

Mereka yang tahu sistem imun mereka tidak terkena semasa musim musim bunga lebih cenderung untuk melindungi diri mereka dari semua situasi yang mengancam. Spring adalah musim di antara musim sejuk dan musim panas, jadi tidak ada yang mutlak tentang cuaca. Anda harus menyimpan payung, jaket hujan dan kot dengan anda di dalam kereta anda pada setiap masa, bersedia untuk keadaan musim bunga apa pun boleh membuang jalan anda.

Walaupun perubahan ini boleh mengecewakan dan melelahkan untuk kesihatan anda dan diri anda, mereka baik untuk ekonomi. Untuk mendapatkan semua ubat alahan anda bersedia untuk musim bunga, anda perlu membelinya. Saya mendapati diri saya pergi ke farmasi CVS setempat sekurang-kurangnya sekali seminggu pada musim bunga untuk ubat batuk atau dekongestan yang lebih ketika merasa di bawah cuaca. Saya juga cenderung untuk mengambil lebih banyak perjalanan ke basuh kereta untuk mendapatkan semua serbuk sari dari cermin depan saya atau memancarkan bintik-bintik hujan dari tingkap saya.

Spring mungkin mempunyai kelemahan kepada kesihatan kita dengan alahan yang berubah-ubah dalam perubahan musim, tetapi keseluruhannya adalah musim positif dalam permulaan baru dalam cuaca, pertanian dan kesedaran diri untuk menjaga diri kita, dan persekitaran kita. Atas sebab yang sama bahawa badan kita adalah kuil yang mesti dipelihara, bumi dan alam sekitar kita memerlukan pengawasan yang berterusan dan penjagaan yang sangat baik juga. Spring membantu kita merealisasikan pelajaran yang berharga seperti ini, di mana kita belajar pentingnya memeluk dan menyesuaikan diri dengan perubahan dari masa ke masa.

Mengambil musim musim semi ini sebagai peluang untuk mengambil bahagian dalam beberapa perkhidmatan komuniti, yang dapat menjimatkan serentak dengan persekitaran anda serta diri anda sendiri. Tolong tuliskan bab awal baru musim bunga ini untuk menghasilkan hasil yang positif untuk semua bidang alam, dan kesihatan kami.

Berkaitan dengan Tapak:

  • 14 buah musim bunga dan sayur-sayuran yang tidak biasa
  • 5 menyemarakkan kenaikan musim bunga
Miranda Omer pada asalnya menulis kisah ini untuk Laporan Negeri.

Artikel Berkaitan