Manfaatkan matahari terbenam musim sejuk dengan 7 panduan foto ini

Kami memasuki musim apabila sunrises dan matahari terbenam menjadi lebih hebat daripada biasa. Tahun lepas kami menjelaskan mengapa ia berlaku. Sekarang bahawa anda tahu musim bermula, adakah anda bersedia untuk memotretkan cermin warna dua kali sehari ini? Berikut adalah tujuh petua fotografi dan panduan yang akan membantu anda memanfaatkan sepenuhnya pemandangan indah di awal dan akhir setiap hari.

Tambahkan lebih banyak drama ke gambar semula jadi anda dengan tip mudah ini: Petunjuk - gunakan lampu latar dari matahari terbit atau menetapkan matahari untuk kelebihan anda.

Bagaimana untuk memfoto siluet yang menakjubkan: Berjalan menggunakan langit musim sejuk yang berwarna-warni sebagai latar belakang untuk pukulan siluet cantik.

Cara memfotokan air untuk mendapatkan kesan berkabut lembut: Ini adalah cara paling mudah untuk mendapatkan kesan ini dalam cahaya rendah, jadi ia merupakan helah yang hebat untuk mengetahui ketika memotret sungai, pantai dan sumber air lain semasa matahari terbit dan matahari terbenam.

7 tips untuk mengambil gambar yang lebih baik di bawah cahaya: Sebelum matahari terbit dan hanya selepas matahari terbenam adalah masa utama untuk memotret hidupan liar. Manfaatkan beberapa saat senja dengan belajar bagaimana untuk menembak dalam cahaya rendah.

Gunakan kuasa yang kurang dalam gambar landskap: Telah banyak berlaku dengan langit yang hebat. Ketahui cara untuk menangkap hanya keperluan penting untuk membuat foto yang berkuasa.

5 petua untuk fotografi salji yang lebih baik: Musim sejuk menawarkan bukan sahaja langit yang cantik tetapi juga salji berkilauan. Ketahui cara untuk menangkap keindahan salji di landskap anda.

10 cara untuk memulihkan matahari terbenam dan fotografi matahari terbit: Dan akhirnya, gunakan senarai tip ini sebagai senarai semak untuk strategi untuk memanfaatkan sepenuhnya fotografi matahari terbit dan matahari terbenam.

Artikel Berkaitan