Manusia masuk untuk menterjemahkan penguin biru kecil di pantai Christchurch

Dunia boleh menjadi tempat yang menakutkan ketika anda masih muda, Ia boleh menjadi menakutkan ketika anda seorang penguin biru muda yang muda, yang terkecil dari spesies penguin.

Untungnya, terdapat beberapa manusia yang bersedia membantu. Mereka melangkah untuk melindungi Billy, seorang penguin biru yang muncul di sebuah pantai di Christchurch, New Zealand.

Spotted November 29 di slipway di Moncks Bay, dekat Sumner, di Christchurch, penguin kecil itu segera menarik minat orang ramai. Jeff Mein Smith melihat orang ramai ketika dia sedang berbasikal pada petang itu, dan dia berenang pulang untuk mendapatkan kamera. Apabila dia kembali ke tempat kejadian, dia mendapati bahawa penguin telah menerima satu tanda kecil, seorang yang membaca "Hi, saya menunggu ibu saya kembali." DOC (Jabatan Pemuliharaan New Zealand) tahu saya di sini. tinggalkan saya sendirian, jauhkan anjing anda Terima kasih, Billy penguin biru bayi. "

Billy, mungkin dapat membaca entah bagaimana, atau hanya gembira dengan semua perhatian, tidak tersesat jauh dari tanda itu, dan beberapa penduduk telah menubuhkan "peronda perlindungan penguin kecil" untuk memastikan penguin selamat, Mein Smith memberitahu Stuff.

"Sesetengah orang membiarkan anjing mereka mengejarnya pada mulanya."

Penguin biru kecil terutamanya ditemui di New Zealand dan pantai selatan Australia. (Foto: Jeff Mein Smtih / Facebook)

DOC tiba petang itu untuk mengambil Billy, walaupun mereka terkejut melihat dia di pantai sama sekali.

"Ia luar biasa untuk penguin biru untuk keluar di pantai di siang hari. Biasanya mereka berada di laut atau di dalam liang siang hari, " kata Anita Spencer, seorang renjer kanan DOC, kepada Stuff.

Billy, atau mungkin Billie, dibawa ke Pusat Pemulihan Christchurch Penguin setelah diambil dari pantai. Menurut catatan Facebook dari The Press, para sukarelawan percaya burung sebenarnya mungkin penguin perempuan, berusia sekitar 2 bulan dan kurang berat untuk usianya. Anak ayamnya beratnya hanya 550 gram, kurang daripada bola keranjang biasa. Penguin biru perlu menimbang kira-kira 900 gram pada usia ini. Penguin yang paling kecil membesar hingga berat 1 kilogram.

Pusat ini akan membantu penguin kecil mendapat sedikit berat dengan memberi makan ikan smoothies, salmon dan ikan bilis sebelum ia dibebaskan kembali ke laut.

Artikel Berkaitan