Mengapa juruterbang jutawan Daniel Norris tinggal di sebuah van

Semasa pusingan kedua draf bas Liga Utama 2011, pitching Daniel Norris berusia 18 tahun ditandatangani oleh Toronto Blue Jays. Bonus penandatanganannya? Sejuk $ 2 juta. Walaupun mana-mana prospek yang baru keluar dari sekolah menengah mungkin telah mengambil wang tersebut dan menggunakannya ke atas sejumlah kemewahan yang mahal, Norris hanya memandang satu belanja besar: 1978 Volkswagen Westfalia microbus. Microbus yang sama dibuat terkenal dengan kartun "Scooby Doo".

Dia segera menamakannya "Shaggy."

"Saya tahu selepas saya menandatangani [dengan Blue Jays] saya akan mendapat van Volkswagen, " kata Norris kepada Grind TV. "Ia adalah kereta impian saya."

Dalam banyak cara, Shaggy juga menjadi rumah impiannya, dengan Norris tinggal di luar van semasa rehat di antara baseball. Beliau telah menambah panel suria, katil, dan hanya beberapa barang yang diperlukan.

"Saya masih memasak makanan saya sendiri, saya mempunyai dapur - ia adalah dapur yang sedikit bahan api dan saya mempunyai beberapa periuk dan kuali - dan ia berfungsi dengan baik, " katanya kepada Baseball America. "Saya suka, cara saya membesar, ayah saya memiliki kedai basikal gunung dan itu benar-benar, jadi kita terpaksa belajar untuk menjaga diri dan mampan dengan apa yang ada."

Bergantung pada di mana dia perlu, pandangan Norris adalah apa-apa dari pantai ke aliran gunung. Kebanyakan masa, katanya kepada WJHL, hanya ada banyak yang melepak. "Saya suka meneroka sekali-sekala, saya hanya akan berhenti di tepi jalan dan melihat sekeliling. Tiada pelan yang terlibat."

"Saya fikir kesederhanaan itu semua yang paling menarik, " katanya. "Saya membesar dengan gaya hidup yang mudah, dan saya tahu pergi ke bisbol profesional yang akan diuji. Dalam fikiran saya, tidak ada keperluan untuk kemewahan, atau sekurang-kurangnya makna perkataan masyarakat. "

Norris, yang telah berkongsi van hidup melalui media sosial, juga merupakan subjek dokumentari Naib ringkas.

Kehidupan vannya digantung pada bulan Februari 2015, apabila dia melaporkan latihan musim bunga untuk bersaing dengan dua pitcher lain untuk ditembak dalam pusingan liga besar. Baginya, peluang untuk mendapatkan tempat kekal pada senarai Blue Jays adalah lebih penting daripada apa-apa yang ditulis tentangnya.

"Saya lebih suka dikenali sebagai pemain baseball terbaik yang saya boleh - itu semangat saya, itu impian saya."

Norris membuat jadual Blue Jays selepas latihan musim bunga, tetapi apabila bola sepaknya tidak secepat yang sepatutnya, dia pergi ke doktor untuk melihat apa yang ada, laporan MLB.news. Akhirnya, mereka mendapati kanser tiroid. Pertumbuhan itu didapati cukup awal bahawa Norris dapat menunggu sehingga akhir musim untuk rawatan. Setelah diisytiharkan bebas kanser, dia mengetuai - dalam vannya, tentu saja - untuk melatih latihan dengan Detroit Tigers pada musim bunga 2016.

Nota editor: Fail ini pada asalnya diterbitkan pada Februari 2015, dan telah dikemas kini.

Artikel Berkaitan