Pengaturan meja yang kompetitif adalah satu perkara, dan itu adalah perniagaan yang serius

Pada tanda anda, dapatkan set ... tetapkan meja?

Meja persaingan yang kompetitif bukan satu perlumbaan, tetapi ia adalah persaingan - yang telah diadakan di LA County Fair sejak tahun 1930-an. Ia begitu popular bahawa ada senarai menunggu untuk memasuki pertandingan; hanya 20 pesaing dibenarkan setiap tahun.

Mereka 20 pesaing berbelanja selama berbulan-bulan untuk menyusun skim warna, meneliti lebih banyak kain, membuat pilihan menu berdebat (meja makan mesti menyertakan menu bercetak untuk makan) dan memilih hidangan dan pinggan mangkuk untuk mencipta meja memenangi hadiah.

Hadiah utama ialah Best of Show, yang tahun ini pergi ke meja (atau adakah tempat tidur?) Yang digambarkan di bahagian atas halaman. Ia datang lengkap dengan ayam goreng, kertas pagi dan beberapa bantal yang sangat menarik.

Pemenang tempat pertama (ditunjukkan terus di atas) adalah Bonnie Overman, seorang veteran berusia 20 tahun, yang tahun ini merancang meja makan bertema pantai dengan palet merah.

"Saya menyukainya, ia adalah satu tahun yang saya lakukan, " kata Overman pertandingan lekapan LA County Fair. "Ia adalah proses selama empat bulan, dan saya menyusahkan segala-galanya. Apabila anda seorang yang kreatif, terdapat banyak kemungkinan!" Nasib baik, katanya, suaminya adalah sukan yang baik yang membantu dia menyunting, mengkritik dan membuat keputusan mengenai kemasukannya.

"Sesiapa yang melakukan ini adalah sedikit tukang sihir kerana ia banyak kerja, kebanyakannya bekerja sepenuh masa juga, " kata Overman. "Kami serius, kami bekerja keras, kami berkeringat dan kami meletakkan banyak jam ke dalamnya."

Overman, yang merupakan seorang ahli optik berlesen dan mempunyai pekerjaan seharian dalam bidang optik, mengatakan dia telah diilhamkan untuk membuat jadual tertentu oleh dua perkahwinan yang dihadirinya pada awal tahun ini.

"Saya telah menghiasi perkahwinan saya sendiri 17 tahun yang lalu, tetapi sekarang saya benar-benar memikirkan bagaimana semua orang muda melakukannya dengan cara sendiri, bukannya perkahwinan yang standard dengan barang-barang di atas, " katanya. "Saya tahu saya mahu melakukan perkahwinan dan saya mahu pergi ke pastel, saya suka warna merah, jadi saya fikir, kenapa saya tidak melakukan perkahwinan pantai?"

Peserta ditawarkan pilihan tiga tema - Wonderful World of Magic, Dan Pukul Menuju dan Melalui Kaca Mencari - atau pilihan untuk memasuki jadual di bawah tema "Imagination" yang lebih umum.

Menetapkan jadual bukanlah tugas yang mudah. Overman mengatakan mereka mempunyai empat jam untuk meletakkan meja bersama di pameran itu, di mana tahun ini suhu meningkat kepada 104 darjah - tanpa penghawa dingin - sebagai peserta berlari ke dan dari kawasan tempat letak kereta menyerupai bekalan.

Setiap jadual dinilai berdasarkan beberapa kriteria, menurut Overman, termasuk kreativiti, keaslian, penggunaan warna, tafsiran tema, pembentangan dan ketepatan. Hakim boleh memotong mata untuk kaca wain yang tidak dijawab, contohnya, atau kesilapan menaip pada pilihan menu.

Overman berkata walaupun telah diketuk untuk kedua-dua kesilapan itu pada masa lalu (dia mengatakan dia salah ejaan pinot grigio), dia masih mempunyai beberapa Best Show dan ribuan hadiah pertama di bawah tali pinggangnya - atau lebih tepatnya, di dindingnya, di mana mereka digantung dibingkai dengan gambar-gambar meja yang memenangi untuk mengingatkannya untuk "terus melakukan perkara-perkara kreatif, " katanya.

Overman telah menghiasi meja makan selama sekian lama bahawa jika anda menamakan tema, terutama mainan atau filem, dia mungkin telah membuat jadual di sekelilingnya. Tema meja makan Terbaik yang dipamerkannya mempunyai tema kebun anggur (dia memanggilnya "Hari Wain dan Mawar"), tetapi tema-tema lain termasuk "Sarapan di Tiffany's, " "Daripada Afrika, " "Malficent, " "Gone With the Wind" "Phantom of the Opera" dan "Wicked." (Kuali yang menggelegak yang dimasukkan ke dalam meja "Wicked" kini menjadi sebahagian daripada hiasan Halloween rumahnya yang luas, yang dia mulakan pada awal bulan September.)

Overman, yang berasal dari Hacienda Heights, California, mengatakan persaingan di meja makan adalah salah satu acara paling popular di pameran itu. "Ini adalah lekapan - kami sepatutnya bersenang-senang dan kreatif. Bagi saya, ia adalah hiburan di pameran itu. Orang suka datang dan melihat jadual, malah lelaki, " katanya.

Jadual pemenang telah diisytiharkan pada permulaan LA County Fair, yang berlangsung hingga 24 September.

Artikel Berkaitan