Punchbowl syaitan cantik, tetapi berbahaya

Pantai Oregon terkenal dengan tebing dan dataran tepi pantai yang dramatik. Salah satu tempat yang harus dilihat di sepanjang garis pantai fotogenik ini ialah Punchbowl Iblis. Melangkah keluar pejalan kaki ke gua langit terbuka yang indah semasa air surut, laman web itu mengisi dengan air laut yang menggelegak pada air pasang.

Terletak di Otter Rock, berhampiran dengan bandar tepi pantai kecil Depoe Bay, Devil's Punchbowl adalah kejutan pantas dari AS 101. Pemanduan singkat dan kenaikan pendek adalah bernilai ganjaran visual.

Struktur itu mendapat namanya dari pucuk laut yang berputar ketika gelombang memenuhi mangkuk berbatu seperti minuman penyihir. Mangkuk menjadi perangkap maut bagi sesiapa yang ditangkap di dalamnya ketika arus air naik, tetapi ketika air pasang, para pengunjung berpeluang untuk masuk dan bersenang-senang dalam sejarah geologi yang masih tertulis di dinding pasir. Sesiapa yang berminat dalam bidang geologi, fotografi atau pengalaman yang unik perlu menyemak carta pasang surut dan usaha di dalamnya!

Punchbowl Syaitan diciptakan ketika dua gua laut terkikis ke dalam satu gua besar dan akhirnya silingnya runtuh. Batu yang membentuk gua adalah batu pasir dan siltstone, yang mengikis dengan mudah. Seperti yang sentiasa merosakkan ombak memakan batu pasir, gua tumbuh lebih besar sehingga bahagian atas jatuh.

Menurut BeachConnection, "Pada beberapa ketika selama beribu tahun batu pasir ini wujud, kerang batu yang membosankan membuat rumah mereka dalam saluran ini masuk ke Punchbowl. Lubang-lubang tersebut masih dapat dilihat hari ini semasa peristiwa pasang surut yang melampau. struktur Punchbowl juga. "

Tidak kira paras air pasang, pengunjung dapat melihat mangkuk dari atas, berjalan ke vista di taman di tanjung. Dari sudut pandang selamat ini, anda dapat melihat keindahan dan kekuatan lautan sebagai musim sejuk membengkak gelombang besar ke dalam tebing dan air dengan kuat mengerang dan busa di dalam dinding mangkuk.

Artikel Berkaitan