Roger yang kanggaru rapi itu menghancurkan baldi

Baldi lain menendang baldi. (Foto: The Sanctuary of Kangaroo Alice Springs / Facebook)

Roger anguru suka bermain lelaki yang sukar. Dan pada 6 kaki 5, 200 pound, dia boleh dipercayai.

Marsupial berusia 9 tahun itu telah menjadi selebriti antarabangsa terima kasih kepada fizikalnya yang dipahat, yang digunakannya untuk menghancurkan baldi logam - dan memikat wanita - di Alice Springs Kangaroo Sanctuary di Australia tengah. Bukan hanya Roger bintang bintang BBC / National Geographic TV show "Kangaroo Dundee, " tetapi dia baru-baru ini telah menjadi virus dalam talian kerana semakin ramai orang menemui foto Facebooknya.

Imej mungkin sukar untuk dipercayai, tetapi ini benar-benar seperti yang dilihat oleh Roger:

Roger suka cara cahaya matahari memukul ototnya. (Foto: The Sanctuary of Kangaroo Alice Springs / Facebook)

Ia tidak biasa untuk kanggaru lelaki alpha untuk sebahagian besar pada umur Roger. Sebenarnya, sebagai Tahnee Barns dari Kangaroo Sanctuary memberitahu Mashable Australia, Roger mungkin belum selesai mengasah senjatanya. "Dia masih berkembang, jadi dia akan menjadi lebih besar, " katanya. "Semakin besar mereka, semakin besar kemungkinan mereka memenangi wanita." Roger hanya berumur 9 tahun, dan kanggaru merah boleh hidup selama lebih dari dua dekad di alam liar.

Roger masih kecil ketika ibunya dilanggar oleh sebuah kereta pada tahun 2006. Namun, dengan bersungguh-sungguh, dia secara peribadi diselamatkan oleh Chris Brolga, Barns, pengasas dan pengarah Kangaroo Sanctuary.

"Saya menyelamatkan Roger dari kantong ibunya yang sudah mati pada tahun 2006 ketika dia hanya berat 2 kilogram, " kata Barns dalam e-mel ke laman web. "Hari ini dia adalah 200 paun otot Aussie yang cantik." Saya bangga dengannya. "

Inilah yang dilihat oleh Roger pada hari-hari awalnya di tempat kudus:

Roger tidak selalu menjadi spesimen roo yang dia jual sekarang. (Foto: The Sanctuary of Kangaroo Alice Springs / Facebook)

Selepas menghabiskan hampir satu dekad di perlindungan seluas 50 hektar, Roger telah berkembang dari seekor anak kembar bermata menjadi salah satu kangaroos paling kejam yang pernah anda lihat. Dia menghabiskan hari-harinya meragut rumput dan bijirin, menendang tinju, dan menghancurkan baldi makanan logam. Walaupun dia tidak cukup sebagai "Hulk menghancurkan" ketika dia melihat, dia adalah satu kekuatan yang harus diperhitungkan - seperti yang dia baru-baru ini mengingatkan Chris Barns.

"Anda tidak pernah berdiri dan melakukan pukulan perdagangan, bukannya saya, tetapi anda tidak mahu masuk dalam menendang Roger, " kata Barns kepada News Corp Australia. "Hanya tangannya boleh menggaru anda dengan teruk, baru-baru ini dia memberikan saya enam jahitan di pangkal paha, anda perlu memahami bahawa kanggaru laki-laki besar berpotensi untuk menghancurkan anda. Saya bernasib baik baru-baru ini tersingkir dengan beberapa jahitan. "

'Oh, adakah anda telah masuk ke pameran senjata?' (Foto: The Sanctuary of Kangaroo Alice Springs / Facebook)

Roger mungkin telah membina persona yang sukar, tetapi terdapat juga sisi yang lebih lembut untuk menara otot ini. Berikut adalah pukulan kepadanya dengan arnab mewah yang diambil pada bulan April:

Malah yang paling sukar di kalangan kita mempunyai sisi yang lembut. (Foto: The Sanctuary of Kangaroo Alice Springs / Facebook)

Walau bagaimanapun, walaupun menyelamatkan nyawa Roger dan membesarkannya dari sebuah joey kecil, Barns menerangkan bahawa dia telah belajar untuk memberikan 'banyak ruang siku yang banyak'. Lumbung adalah ketinggian yang sama seperti Roger, dan itu boleh menjadikannya kelihatan seperti pesaing yang berpotensi.

"Naluri semulanya sebagai seorang lelaki dewasa memberitahu dia untuk melawan saya, " kata Barns. "Jadi kita mempunyai tahap penghormatan untuk satu sama lain sekarang saya berlari dari Roger (-:"

Artikel Berkaitan