Sir Terry Pratchett menundukkan pedang dengan meteorit

Nota editor: Pengarang tercinta, Terry Pratchett telah meninggal pada umur 66 tahun. Berita yang menyedihkan ini mengingatkan kita tentang masa yang lebih bahagia ini apabila pengarang Discworld merayakan kehormatan khusus dengan cara kreatifnya sendiri.

Penulis fantasi bahasa Inggeris, Terry Pratchett benar-benar hebat. Selepas ahli novel terlaris (65 juta buku yang dijual di seluruh dunia) dimusnahkan oleh Ratu Elizabeth, dia membuat pedangnya sendiri untuk pergi bersama-sama dengan kecanggihannya yang lain.

Tidak berpuas hati dengan hanya pandai besi membuat sekeping kustom, Pratchett keluar ke ladang dan menggali bijih besi mentah yang dicincang ke dalam keluli menggunakan kiln buatan sendiri yang dikuasakan oleh kotoran biri-biri di halaman belakangnya, menurut News.com.au. Untuk pukulan sihir tambahan, dia melemparkan beberapa kepingan meter.

Pratchett meninggalkan kerja logam akhir kepada seorang pandai besi, yang memalsukannya menjadi bilah yang sesuai untuk seorang ksatria. Malangnya dia terpaksa menyimpan pedangnya di lokasi rahsia kerana undang-undang pisau British yang ketat tidak membezakan pedang kesatria, dan dia takut ia mungkin dirampas.

Pada tahun 2007, Pratchett mengumumkan bahawa dia telah mendapat penyakit awal Alzheimer dan sedang membuat rakaman dokumentari mengenai hidupnya untuk BBC.

Adakah anda di Twitter ? Ikuti saya @sheagunther , dan jika anda benar-benar suka menulis saya, ikuti laman Facebook saya.

Berkaitan dengan Tapak:

  • 10 tempat fiksyen yang kami ingin panggil pulang
  • Mengapa membaca fiksyen menjadikan anda orang yang lebih baik
  • 30 tempat paling indah di dunia

Artikel Berkaitan