Temui spesies burung hantu terbesar di Amerika Utara

Temui spesies burung hantu yang terbesar: burung hantu kelabu yang hebat. Atau adakah yang terbesar?

Sebenarnya ada beberapa cara untuk menentukan betapa besarnya spesies burung. Adakah dengan sayap sayap? Panjangnya? Berat? Burung burung kelabu yang besar pasti memiliki salah satu daripada kategori ini.

Menurut Cornell Lab of Ornithology, "Walaupun Owl Gila Besar adalah burung hantu Amerika yang paling tinggi dengan sayap sayap terbesar, ia hanya bola bulu. Ia menyerang mamalia kecil dan mempunyai kaki yang agak kecil. Kedua-dua burung hantu Besar dan bersalji timbang separuh lagi, dan mempunyai kaki dan talun yang lebih besar. "

Rentang sayap spesies ini adalah 60 inci yang mengagumkan. Namun, beratnya hanya 2-3 kilogram. Burung burung bersalju, dengan sayap lebar 49-59 inci, beratnya sebanyak dua kali jumlah itu. Kerana ia adalah burung yang kurang berkuasa, burung hantu kelabu besar menjadi mangsa yang lebih kecil, biasanya tikus dan tupai. Hantu salju di sisi lain akan mengambil apa-apa dari lemmings untuk hares besar dan sederhana berukuran sedang.

Ia hanya menunjukkan: saiz adalah relatif.

Adakah anda mahu foto anda dipaparkan sebagai Photo of the Day? Sertai kumpulan Flickr kami dan tambahkan foto anda ke kolam renang!

* * *

Jaymi Heimbuch adalah seorang penulis dan jurugambar di Mother Nature Network. Ikuti dia di Twitter, Instagram, dan Facebook.

Artikel Berkaitan