Video langka dari anak harimau Siberia liar menawarkan sekilas kehidupan keluarga yang menggembirakan

Video langka dari empat anak harimau Siberia telah dikeluarkan oleh pegawai-pegawai di Leopard Land National Park di Rusia. Rakaman ini menunjukkan anak-anak berusia 3 hingga 4 bulan bermain-main dan berinteraksi dalam suasana keluarga.

Video pekat di atas menunjukkan kemunculan hari penuh pembelajaran, rehat dan kesenangan untuk empat anak kucing dan harimau betina dewasa.

Kamera tersembunyi di taman menangkap detik-detik berharga ini, dan pegawai di taman berharap video itu dapat membantu para penyelidik mempelajari lebih lanjut tentang harimau Siberia, yang juga dikenali sebagai harimau Amur.

Video menunjukkan bagaimana anak bermain selepas wanita telah pergi untuk pergi memburu di lembah. Mereka akhirnya bergelut satu sama lain sepanjang hari, yang berfungsi sebagai cara untuk mengasah kemahiran memburu mereka. Anak-anak itu menukar peranan secara intuitif supaya setiap orang mendapat giliran.

Penyelidik di Leopard Land mengatakan permainan anak-anak juga membantu mereka mengembangkan kemahiran komunikasi penting.

Harimau Siberia adalah spesies yang dilindungi di Rusia, dan usaha pemuliharaan membantu. Penduduk meningkat dari 330 harimau pada tahun 2005 menjadi 562 pada 2015.

Artikel Berkaitan